طرح کدنویسی و هوش مصنوعی در چهار استان آغاز شد

شهرکرد- ایرنا- معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: طرح کدنویسی و هوش مصنوعی تاکنون در استان‌های یزد، سیستان و بلوچستان، تهران و قزوین آغاز و عملیاتی شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، میثم عابدی روز پنجشنبه در نشست توجیهی طرح کدنویسی و هوش مصنوعی با حضور مدیران مدارس متوسطه اول با اشاره به لزوم افزایش تعداد دانش‌آموزان درگیر با محتواهای آموزشی در طرح کدنویسی و هوش مصنوعی افزود: هم‌اکنون آمادگی لازم برای آغاز این طرح در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

طرح کدنویسی و هوش مصنوعی در چهار استان آغاز شد

عابدی تصریح کرد: پس از توافق با مربیان مرتبط با طرح کدنویسی و هوش مصنوعی در چهارمحال و بختیاری اعتبارات موزد نیاز اختصاص می‌یابد و تجهیز مدارس آغاز خواهد شد.

وی یادآور شد: هیچ‌گونه محدودیت مالی برای اجرای طرح کدنویسی و هوش مصنوعی در مدارس سراسر کشور وجود ندارد و هزینه‌های لازم به‌موقع تامین و پرداخت می‌شود.

نخبگان دانش‌آموزی چهارمحال و بختیاری حوزه هوش مصنوعی شناسایی می‌شوند

طرح کدنویسی و هوش مصنوعی در چهار استان آغاز شد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری نیز گفت: شناسایی نخبگان دانش‌آموزی حوزه هوش مصنوعی در دستور کار قرار دارد.

مرتضی بلالی دهکردی به وجود دانش‌آموزان خوش‌فکر، علاقه‌مند به دارای استعداد در حوزه هوش مصنوعی اشاره و تاکید کرد: هوشمندسازی کلاس‌های درس مدارس از مهم‌ترین نیازها برای تقویت کدنویسی و هوش مصنوعی به‌شمار می‌رود.

وی با اشاره به وجود ۴۳ شهر در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: تا پایان سال ۱۴۰۴ تمامی خانوارهای شهرکرد و ۸۰ درصد خانوارهای سایر شهرهای استان یه فیبر نوری متصل می‌شود.

بلالی تصریح کرد: شناسایی دانش‌آموزان مستعد چهارمحال و بختیاری برای تولید محتوا در دستور کار قرار دارد.

طرح هوش مصنوعی از سال گذشته در مدارس چهارمحال و بختیاری اجرا شد

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری نیز گفت: طرح کدنویسی و هوش مصنوعی از سال گذشته در برخی مدارس مجهز به سایت و پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی استان اجرا شد.

پژمان خلفیان تاکید کرد: هم‌اکنون تعدادی از مدارس چهارمحال و بختیاری به‌عنوان پایگاه محله معرفی و از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تجهیز می‌شود.

وی افزود: در همین راستا مربی‌های مرتبط آموزش داده می‌شود و سپس آموزش‌ها به دانش‌آموزان منتقل خواهد شد.

خلفیان تصریح کرد: در طرح کدنویسی و هوش مصنوعی باید هر پایگاه حداقل ۱۰ سیستم داشته باشد که برای مناطق عشایری لپ‌تاپ پیش‌بینی و در نظر گرفته می‌شود.

به گزارش ایرنا، درسال تحصیلی جاری بیش از ۱۹۴ هزار دانش‌آموز در چهارمحال و بختیاری در مقاطع مختلف مشغول تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha