فعالیت آموزش و پرورش برای تحقق شعار سال/مدارس عادی دولتی کانون توجه اجرای برنامه‌ها

تهران - ایرنا - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گفت: فعالیت اصلی آموزش و پرورش برای تحقق شعار سال، برنامه‌ریزی و اقدام در راستای تحقق فرهنگ اقتصادی، کار، درآمد حلال و بهره‌وری برای دانش‌آموزان است.

به گزارش ایرنا از معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، محمدمهدی کاظمی در نشست مدیران و کارشناسان دفتر آموزش دوره اول متوسطه اظهارداشت: خروجی برنامه‌ها باید در مدارس به ویژه مدارس عادی دولتی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بود، نمایان شود و شاهد تحول و بهبود فرایندها و فعالیت‌ها در مدرسه باشیم. کانون توجه اجرای برنامه‌ها باید در مدارس عادی دولتی و با مشارکت اکثریت دانش‌آموزان و دبیران انجام شود.

وی ادامه داد: فعالیت‌های مهم و راهبردی برای دانش‌آموزان دوره اول متوسطه که دوره هویت‌یابی است از جمله طرح تشرف، اقدامات برای بهبود فرایند هدایت تحصیلی و نقش معلمان، آموزش کدنویسی به منظور تحقق برنامه‌های حوزه هوش مصنوعی، برگزاری امتحانات هماهنگ پایه نهم، کلاس‌های رفع اشکال شبکه آموزش و موارد دیگر برگزار شده است که نشان از تلاش و پیگیری مداوم همکاران دارد.

کاظمی در ارتباط با اجرای برنامه‌های آموزش کدنویسی و هوش مصنوعی، تاکید کرد: ورود تکنولوژی به مدارس مطلوب و لازم است اما باید فرهنگ سازی مناسب در مورد استفاده از این فناوری برای کادر مدرسه، والدین و به ویژه دانش‌آموزان صورت گیرد تا شاهد تحقق اهداف آموزشی و تربیتی مطلوب در این دوره تحصیلی بود.

وی با اشاره با توانمندسازی نیروی انسانی، گفت: توانمندسازی نیروی انسانی باید به صورت مداوم انجام شود و ضمن انجام طرح‌های کیفیت بخشی و توانمندسازی با تاکید بر آموزش تلفیقی در مدارس باید نسبت به بازخوردها و تغییر در صورت نیاز اقدام کرد. بهره‌برداری از ظرفیت اجرای آزمایشی قطعا در اجرای طرح به صورت ملی موفقیت به همراه خواهد داشت.

عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر تمرکز اجرای برنامه‌ها در مدرسه به ویژه مدارس عادی دولتی، تصریح کرد: کار خوب، عمیق و مطلوب در کوتاه مدت به سرانجام نخواهد رسید و باید در یک برنامه‌ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت، اهداف قصد شده در سند تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت مدنظر قرار گیرد.

کاظمی با اشاره به گفت و گوی شفاف و مداوم مدیران با مدرسه، گفت: تبادل نظر و گفت و گو با مدیران مدارس به منظور اجرای دقیق و کامل برنامه‌ها در مدرسه ضروری است. از جمله دستاوردهای معاونت آموزش متوسطه در این حوزه، اجرای برنامه‌های متعدد گفت و گو محور، مباحثه پیرامون برنامه‌ها از سوی مدیران این معاونت با کادر مدارس است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: جشنواره و مسابقات در مرحله کشوری را باید به گونه‌ای برگزار کرد که امکان مشارکت و رقابت همه دانش آموزان به ویژه دانش‌آموزان مدارس عادی دولتی وجود داشته باشد تا از گلخانه‌ای شدن رویدادهای ملی جلوگیری شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha