۱ آبان ۱۴۰۲، ۱۸:۴۲
کد خبرنگار: 5504
کد خبر: 85268384
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تهدید رژیم صهیونیستی درباره بمباران بیمارستان اندونزی در غزه

تهران- ایرنا- مدیر بیمارستان اندونزی در نوار غزه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی با ارسال پیامک و تماس تلفنی، از وی خواسته تا بیمارستان را تخلیه کند و بیماران و آوارگان را از آنجا بیرون براند.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های عربی، مدیر بیمارستان اندونزی در نوار غزه نیز، با اشاره به دریافت تهدیدات تلفنی و پیامکی مشابهی گفت: هواپیماهای رژیم صهیونیستی اطراف بیمارستان را هدف قرار داده اند که این امر منجر به رعب و وحشت در میان کادر پزشکی و همچنین تخریب بخش هایی از تأسیسات بیمارستان شده است.

این در حالی است که هلال احمر فلسطین پیشتر از جامعه جهانی خواسته بود تا برای جلوگیری از وقوع کشتار جدید در بیمارستان القدس پس از تهدیدات رژیم صهیونیستی مبنی بر بمباران آن اقدام کند.

مدیر بیمارستان اندونزی همچنین گفت: به دلیل تمام شدن ذخیره مواد بیهوشی بیمارستان، پزشکان مجبور به انجام عملیات جراحی بدون بیهوشی و بی حسی هستند.

هشدارهای پیاپی درباره وقوع فاجعه انسانی واقعی در نوار غزه در صورت فروپاشی نظام سلامت در این منطقه به دلیل تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی و محاصره آن، از سوی گروه‌های فلسطینی و مردم سراسر جهان مطرح شده است.

احمد المنظری مدیر منطقه ای سازمان بهداشت جهانی در این باره گفت: ۲۰ بیمارستان از مجموع ۳۵ بیمارستان نوار غزه بر اثر تجاوز رژیم صهیونیستی به این منطقه، غیر فعال شده اند.

المنظری افزود: ده‌ها کودک زیر دستگاه‌های تنفس مصنوعی در نوار غزه با خطر مرگ مواجه هستند و غزه به کمک های بیشتر پزشکی و درمانی نیاز دارد.

سازمان پزشکان بدون مرز نیز با هشدار درباره فروپاشی ساختار بهداشتی و درمانی غزه به دنبال ورود زخمی ها و آسیب دیدگان تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به مراکز درمانی غزه بیش از ظرفیت و گنجایش آنها و فقدان امکانات پزشکی، تأکید کرد: هیچ مکان امنی در غزه وجود ندارد و حتی بیمارستان ها نیز از بمباران در امان نمانده اند.

از سوی دیگر، سوخت به عنوان یک عامل اصلی برای فعالیت بیمارستان ها، در آستانه تمام شده است و این امر، معضل دیگری است که بخش بهداشتی و درمانی نوار غزه با آن مواجه است. ظافر ملحم وزیر انرژی فلسطین با اشاره به این امر، درباره خطر توقف فعالیت تمام مراکز بهداشتی و بیمارستان ها در طول حداکثر ۴۸ ساعت آینده و با نزدیک شدن به پایان منبع سوخت وزارت بهداشت هشدار داد. منبع سوخت مذکور، تأمین کننده سوخت مورد نیاز ژنراتورهای تأمین برق اضطراری بیمارستان ها و مراکز درمانی است.

دفتر سازمان بهداشت جهانی در مدیترانه نیز هشدار داد: اجساد در بیمارستان های غزه، بیش از گنجایش سردخانه های بیمارستان هاست و این امر منجر به یک فاجعه محیط زیستی و تهدیدی برای بهداشت عمومی در نوار غزه و خارج از این منطقه خواهد شد.

به دنبال ادامه تجاوز وحشیانه رژیم اشغالگر قدس به نوار غزه، این بخش از خاک فلسطین به طور مداوم آماج حملات و بمباران های غیر انسانی اشغالگران صهیونست قرار داشته است و این امر باعث فرسوده شدن مداوم کادر محدود پزشکی این منطقه اعم از پزشکان، پرستاران و نیروهای فوریت های پزشکی شده است که بی وقفه در حال خدمات رسانی به آسیب دیدگان از این وضعیت ناگوار هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha