ترکیب منتخب هفته ششم لیگ برتر با حضور مهمان‌های ناخوانده

تهران- ایرنا- ترکیب منتخب هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال را نمایندگان هفت تیم مختلف تشکیل می‌دهند که در نوع خود جالب توجه است.

به گزارش ایرنا، هفته ششم بیست‌و سومین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال با برگزاری هفت دیدار پیگیری شد. در مجموع ۲۱ بار توپ از خط دروازه‌ها عبور کرد که نسبت به هفته‌های قبل شاهد گل‌های بیشتری بودیم. فقط ۲ تیم میزبان به برتری رسیدند و یک دیدار نیز برنده نداشت تا شاهد برتری ۳ تیم میهمان باشیم. دیدار تیم‌های سپاهان اصفهان و گل‌گهر سیرجان نیز به تعویق افتاد.

در ترکیب منتخب هفته، نمایندگان هفت تیم حضور دارند. تیم‌های استقلال تهران، پرسپولیس تهران، شمس‌آذر قزوین و فولاد خوزستان با ۲ نماینده و تیم‌های تراکتور تبریز، آلومینیوم اراک و مس‌رفسنجان با یک نماینده ترکیب منتخب هفته ششم لیگ برتر فوتبال را تشکیل می‌دهند.

دروازه‌بان: علیرضا جعفرپور (شمس‌آذر قزوین)

جعفرپور دروازه‌بان جوان تیم فوتبال شمس‌آذر در دیدار مقابل تراکتور عملکرد فوق‌العاده‌ایی داشت. علی‌رغم اینکه او در این دیدار ۲ گل دریافت کرد اما بارها مانع گلزنی بازیکنان تراکتور شد. جعفرپور در این دیدار ۵ سیو داشت که بالاترین آمار سیو دروازه‌بان‌ها را در این هفته به خود اختصاص داد. تراکتور در این دیدار ۳۱ شوت به دروازه شمس داشت که ۷ ضربه آن‌ها در چهارچوب بود.

مدافعین: احسان قهاری (آلومینیوم اراک)، جفرسون باهیا (فولاد خوزستان) و سعید کریمی (شمس‌آذر قزوین)

احسان قهاری که در ترکیب مهدی رحمتی قرار نداشت، پس از ۶ سال از تیم زادگاهش جدا و در این فصل راهی آلومینیوم اراک شد. قهاری در ۶ بازی ابتدایی فصل برای آلومینیوم فقط ۲ حضور تعویضی را تجربه کرده بود، اما در این دیدار با توجه به غیبت میلاد فخرالدینی فرصت پیدا کرد تا برای اولین مرتبه در ترکیب اصلی قرار بگیرد. او تک گل آلومینیوم را در این دیدار به ثمر رساند و اولین گل خود در تاریخ لیگ برتر را وارد دروازه تیم سابق خود کرد و با نمره متریکا ۷.۷۱ بهترین بازیکن زمین شد.

ترکیب منتخب هفته ششم لیگ برتر با حضور مهمان‌های ناخوانده

دربی خوزستان در حالی با برتری دقایق پایانی فولادخوزستان به پایان رسید که استقلال خوزستان در این دیدار نمایش متفاوت و هجومی‌تری نسبت به همیشه در این دیدار داشت و موقعیت‌های زیادی روی دروازه فولاد ایجاد کرد، اما خط دفاعی فولاد به ویژه جفرسون باهیا نمایش کم‌نقص و مطمئنی ارائه داد. باهیا در تک گل فولاد در این دیدار نیز تاثیرگذار بود و با نمره متریکا ۷.۶۱ بعد از گادوین منشا دومین بازیکن برتر زمین لقب گرفت.

ترکیب منتخب هفته ششم لیگ برتر با حضور مهمان‌های ناخوانده

سعید کریمی دومین بازیکن برتر تیم فوتبال شمس‌آذر در ترکیب منتخب این هفته است. مدافع سابق تیم فوتبال ملوان با بازگشت به ترکیب اصلی شمس‌آذر در دیدار مقابل تراکتور عملکرد خیلی خوبی در کارهای تدافعی داشت. اوج کار کریمی در لحظات پایانی بازی بود جایی که مهدی عبدی بعد از عبور توپ از دروازه‌بان شمس در موقعیت گلزنی قرار داشت اما کریمی خود را مقابل عبدی قرار داد و مانع از گلزنی این مهاجم شد تا سه امتیاز را برای تیمش با این دفع توپ حفظ کند.

ترکیب منتخب هفته ششم لیگ برتر با حضور مهمان‌های ناخوانده

هافبک‌ها: فرشید باقری(مس‌رفسنجان)، سروش رفیعی(پرسپولیس تهران)، آرش رضاوند( استقلال تهران) و ریکاردو آلوز (تراکتور تبریز)

سروش رفیعی یک روز استثنایی را مقابل پیکان تجربه کرد. رفیعی که در تمام طول بازی سعی داشت با آرامش و خونسردی کار کند، این بار کارت زرد نگرفت اما ۳ گل را برای پرسپولیس ساخت. ابتدا با ارسال کرنر در نیمه اول و در نیمه دوم جایی که بازی با نتیجه تساوی پیگیری می‌شد با یک پاس تماشایی گل دوم را ساخت تا گره بازی برای شاگردان یحیی گل‌محمدی باز شود. این پایان کار سروش در این دیدار نبود و او با یک نفوذ سریع، پنالتیِ منجر به گل سوم را گرفت تا بازی درخشانی را پشت سر بگذارد و با نمره متریکا ۸.۲۲ دومین بازیکن برتر زمین شد.

ترکیب منتخب هفته ششم لیگ برتر با حضور مهمان‌های ناخوانده

ریکاردو آلوز در سی و سومین بازی خود برای تراکتور در لیگ برتر موفق شد بالاخره اولین گل خود را با یک شوت دیدنی به ثمر برساند تا تراکتور به بازی برگردد و به آخرین دقایق امیدوار شود. این هافبک پرتغالی با نمره متریکا ۷.۸۹ بهترین بازیکن زمین نیز لقب گرفت. آلوز در این دیدار ۷ شوت به سمت چهارچوب دروازه شمس‌آذر داشت و چهار پاس کلیدی نیز برای هم‌تیمی‌های خود ارسال کرد.

ترکیب منتخب هفته ششم لیگ برتر با حضور مهمان‌های ناخوانده

آرش رضاوند که یک‌بار دیگر زیر نظر جواد نکونام فوتبالش احیا شده است، عملکرد درخشان و نقش پررنگی در برتری دراماتیک استقلال مقابل هوادار داشت. رضاوند با تیزهوشی مهرداد محمدی را در محوطه جریمه هوادار صاحب توپ کرد که حرکت این بازیکن منجر به اعلام خطای پنالتی شد. رضاوند روی گل سوم استقلال نیز تاثیرگذار بود جایی که با دید خوب و سری بالا، محمدی که از سمت چپ خط دفاعی هوادار وارد محوطه جریمه شده بود را صاحب توپ کرد تا این بازیکن ملی‌پوش گل سوم را وارد دروازه علیرضا حقیقی کند. رضاوند با نمره متریکا ۸.۰۲ دومین بازیکن برتر زمین لقب گرفت.

ترکیب منتخب هفته ششم لیگ برتر با حضور مهمان‌های ناخوانده

فرشید باقری در تقابل با محمد ربیعی سرمربی سابقش عملکرد درخشانی داشت و موفق شد در همان دقایق ابتدایی با یک ضربه سر گل اول مس‌رفسنجان در مقابل ذوب‌آهن را به نام خود ثبت کند. باقری در طول بازی نیز در تقابل با هافبک‌های جنگنده و تکنیکی ذوب‌آهن برتری در نبردهای انفرادی داشت و اجازه پاس و خلق موقعیت به آنها را نداد و در نهایت به عنوان برترین بازیکن زمین نیز انتخاب شد.

ترکیب منتخب هفته ششم لیگ برتر با حضور مهمان‌های ناخوانده

مهاجمین: شهاب زاهدی( پرسپولیس تهران)، مهرداد محمدی( استقلال تهران) و گادوین منشا( فولادخوزستان)

گادوین منشا در دقیقه ۶۴ دربی خوزستان جایگزین محمد عباس‌زاده شد و موفق شد در دقایق پایانی این دیدار تک گل ۳ امتیازی فولادخوزستان را به ثمر برساند. این اولین گل منشا با پیراهن فولاد بود و با نمره متریکا ۷.۷۰ بهترین بازیکن زمین شد. این گل برای خود گادوین منشا هم ارزش‌های خاص خود را داشت چرا که این مهاجم ۳۴ ساله اسبق سرخابی‌ها حالا برای هر ۶ تیمی که در لیگ برتر بازی کرده، موفق به گلزنی شده است تا رکورد جالبی از خود بر جای گذاشته باشد.

ترکیب منتخب هفته ششم لیگ برتر با حضور مهمان‌های ناخوانده

مهرداد محمدی در نقش یک فوق‌ستاره برای استقلال در دیدار مقابل هوادار ظاهر شد و نقش اول یکی از شیرین‌ترین کامبک‌های تاریخ لیگ برتر استقلال را ایفا کرد. محمدی ابتدا یک ضربه پنالتی برای استقلال در نیمه اول گرفت و سپس در نیمه دوم گل‌های دوم و سوم شاگردان نکونام را به زیبایی وارد دروازه علیرضا حقیقی کرد تا آبی‌پوشان پایتخت با این ۳ امتیاز شیرین در کورس مدعی‌های قهرمانی باقی بمانند. از ۵ شوت این بازیکن، ۴ شوت در چهارچوب بود و ۲ شوت هم تبدیل به گل شد و با نمره متریکا ۹.۳۶ به عنوان بهترین بازیکن زمین را به خود اختصاص داد.

ترکیب منتخب هفته ششم لیگ برتر با حضور مهمان‌های ناخوانده

شهاب زاهدی پس از پشت‌سر گذاشتن روزهای تلخ و انتقادهای اول فصل، هفته گذشته موفق شد تک گل ۳ امتیازی پرسپولیس مقابل گل‌گهر را به ثمر برساند. اما زاهدی شایستگی‌های خود را در این هفته مقابل پیکان در قزوین به نمایش گذاشت. او ابتدا با یک پرش تماشایی موفق شد با ضربه سر دقیق گل اول پرسپولیس را به ثمر برساند. عطش گلزنی شهاب در این دیدار ادامه داشت و او بارها با حرکات خود مدافعین پیکان را آزار داد.

اوج کار زاهدی روی صحنه گل دوم پرسپولیس بود جایی که او پاس زیبا سروش رفیعی را با یک مهار سینه تماشایی به گل دوم تبدیل کرد. زاهدی موفق شد گل سوم خود را از روی نقطه پنالتی به ثمر برساند و نهمین هت‌تریک پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر را به نام خود ثبت کرد. او با نمره متریکا ۹.۵۰ بهترین بازیکن زمین شد و بالاترین امتیاز را در هفته بدست آورد.

ترکیب منتخب هفته ششم لیگ برتر با حضور مهمان‌های ناخوانده

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha