مجموعه فرهنگی و ورزشی ریحانه در منطقه یک تهران افتتاح شد

تهران بزرگ - ایرنا - شهردار منطقه یک تهران با اشاره به اینکه احداث ۱۸ هزار مترمربع فضای فرهنگی ورزشی در این منطقه در دستور کار است، گفت: سه هزار مترمربع فضای جدید در قالب مجموعه ورزشی ریحانه در این منطقه افتتاح شد و در اختیار مردم قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید مهدی صباغ روز شنبه در آیین افتتاح مجموعه ورزشی چند منظوره ریحانه اظهار کرد: امروز دومین مجموعه ورزشی جدید را با پیگیری و هماهنگی تیم شهرداری منطقه یک در قالب هشتاد و هفتمین هفته «پویش امید و افتخار» به مردم این منطقه به ویژه محله زعفرانیه تقدیم می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه علمیات کلنگ‌زنی و ساخت پروژه ۱۲ سال طول کشیده بود، ادامه داد: چند ماه قبل (اواخر سال گذشته) نیز در شرق منطقه مجموعه نفت را تکمیل و به مردم تقدیم کردیم.

شهردار منطقه یک با اشاره به اینکه برای توسعه بهتر شهری از همه محلات بازدید و ضمن ملاقات مردمی در مسجد، به دیدار نخبگان محلی هم رفتیم، افزود: بسیاری از مجموعه‌های ورزشی این منطقه از سوی بخش خصوصی اداره می‌شود و تا قبل از ساخت دو مجموعه ورزشی شهرداری، برای مردم عادی ساکن ظرفیتی ایجاد نشده بود که با افتتاح این مجموعه سه هزار مترمربع به سرانه ورزشی منطقه افزوده و به ۲۳ درصد سرانه‌ها دست پیدا کردیم.

صباغ اعتبار این پروژه‌ها را یک هزار و ۸۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: زمین مجموعه ریحانه یک هزار و ۵۰۰ متری با ظرفیت ۶۴ پارکینگ و اعتبار ۶۰ میلیارد ریال تکمیل، تجهیز و به بهره‌برداری رسیده است.

مجموعه فرهنگی و ورزشی ریحانه در منطقه یک تهران افتتاح شد

شهردار منطقه یک با اشاره به در دست برگزاری بودن مجموعه ورزشی قیطریه با اعتبار ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار، دو هزار و ۷۰۰ مترمربع زیربنا و ۲۰ پارکینگ یادآور شد: مجموعه فرهنگی گلابدره نیز با اعتبار ۴۴۰ میلیارد ریال اعتبار و یک هزار و ۴۰۰ مترمربع زیربنا با کاربری فرهنگی ورزشی در دست ساخت است.

صباغ با اشاره به اینکه سرای محله باغ فردوس با ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیز تعیین پیمانکار شده گفت: در منطقه یک شهرداری تهران ۱۸ هزار مترمربع فضای فرهنگی و ورزشی داریم که همه فعال هستند.

وی با بیان اینکه از مجموع ۱۸ هزار مترمربع فضای فرهنگی و ورزشی هفت هزار مترمربع قدیمی ولی ۱۱ هزار مترمربع دیگر همین امسال تامین بودجه و احداث شده است، افزود: تا اردیبهشت ماه سال آینده هفت هزار مترمربع پروژه‌ نیز در محله قائم به مردم تحویل می‌دهیم.

مجموعه فرهنگی و ورزشی ریحانه در منطقه یک تهران افتتاح شد

برنامه ریزی مدیریت شهری برای افزایش سرانه ورزشی پایتخت

رییس سازمان ورزشی شهرداری تهران در آیین افتتاح این مجموعه با اشاره به اینکه اراضی بوستان ریحانه سال‌ها بلااستفاده و ساخت مجموعه ورزشی در آن مورد مطالبه مردم منطقه بود، گفت: به خاطر کرونا بسیاری از مجموعه‌ها مورد استفاده قرار نمی‌گرفت و سال ۹۸ نیز اعتباری برای بازسازی این مجموعه‌های ورزشی نداشتیم.

حسین اوجاقی با اشاره به اینکه سازمان ورزش شهرداری تهران از طریق زیرساخت‌ها و برگزاری رویداد ورزشی به مردم خدمات ارایه می‌دهد، افزود: شهرداری و مدیریت شهری برای هر ذائقه‌ای برنامه دارد با این مجموعه استاندارد سرانه ورزشی در این منطقه افزایش پیدا کرد.

وی اظهار کرد: ثبت‌نام ۷۰۰ هزار نفر برای سامانه قهرمان‌شهر برنامه‌ریزی شده بود که آن را به یک میلیون نفر افزایش دادیم و با توجه به استقبال خوب شهروندان فعلا این سامانه را بسته‌ایم.

اوجاقی با اشاره به اینکه حوزه ورزش می‌تواند سلامت روانی، جسمانی و اجتماعی را برای شهروندان به ارمغان بیاورد، یادآور شد: ۶۹ مجموعه ورزشی تعطیل در تهران داشتیم که امروز ۶۲ مورد آن بازگشایی شده و به سمت ایجاد مجموعه‌های ورزشی جدید هستیم تا سرانه ورزشی تهران را افزایش دهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha