مجلس آمریکا طرح برخورد نظامی با محور مقاومت را بررسی می کند

تهران – ایرنا – رئیس کمیته امور خارجه مجلس آمریکا خبر داد که این کمیته در حال بررسی طرح صدور مجوز مداخله نیروهای نظامی این کشور علیه جبهه مقاومت و ایران است.

به گزارش ایرنا، رئیس کمیته امور خارجه مجلس آمریکا به شبکه خبری سی ان ان گفت که این کمیته در حال تنظیم پیش نویس طرحی است که بر اساس آن اگر درگیری جاری میان رژیم صهیونیستی و حماس به جنگ نیابتی با ایران گسترش یافت، نیروهای آمریکایی "در صورت لزوم" اجازه مداخله داشته باشند.

مایکل مک کال با اشاره به احتمال مداخله حزب الله لبنان در درگیری های اخیر، گفت: اوضاع خاورمیانه به صورتی است که شدت درگیری ها روز به روز افزایش می یابد و ایران تهدید کرده که اگر اسرائیل وارد غزه شود، آنها نیز اقدام خواهند کرد.

خبر تدوین پیش نویس "قانون مجوز استفاده از نیروی نظامی" همزمان با اعلام سفر روز چهارشنبه (۲۶ مهر) جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به سرزمین های اشغالی منتشر می شود.

نماینده جمهوریخواه ایالت تگزاس بدون اشاره به جزئیات این طرح به سی ان ان گفت که در این طرح در وهله نخست مجوز حمله نظامی به گروه های تحت حمایت ایران مانند حماس، حزب الله و شبه نظامیان شیعه لحاظ شده ولی در صورتیکه ایران نیز به طور مستقیم وارد درگیری شود، در فهرست قرار خواهد گرفت.

مارک وارنر، سناتور دموکرات ایالت ویرجینیا، نیز در گفت‌ و گو با شبکه سی ان ان گفته بود: اعزام دو ناوگروه هواپیمابر که پایگاه هر دوی آنها در نزدیکی شهر نورفولک ایالت ویرجینیاست، نشان دهنده حمایت مقتدرانه از اسرائیل و هشداری واضح به ایران است.

پیشتر لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: به ناوگروه ضربتی ناو هواپیمابر یو اس اس دوایت دی. آیزنهاور دستور داده‌ام تا به عنوان بخشی از تلاش ما برای جلوگیری از اقدام های خصمانه علیه اسرائیل یا هرگونه تلاش برای گسترش این جنگ میان اسرائیل و حماس، حرکت خود را به سمت شرق مدیترانه آغاز کند.

مقام های ارشد آمریکایی چند روز پیش به طور علنی اعلام کرده بودند که حضور ناو هواپیمابر یو اس اس جرالد فورد در شرق دریای مدیترانه و افزودن جنگنده‌های بیشتر نیروی هوایی آمریکا به این منطقه به منظور نشان دادن تعهد آمریکا به اسرائیل و ایفای نقش بازدارنده بوده است.

حسین امیرعبداللهیان دیشب در گفت و گویی تلویزیونی اعلام کرد: ما به صراحت به طرف های آمریکایی گفتیم و اعلام می‌کنم که آنان نمی توانند همه را به خویشتنداری دعوت کنند، اما به طور تمام قد در کنار جنایتکاران اسرائیلی قرار بگیرند.

وی افزود: زمان برای این پیام های آمریکا رو به پایان است. من هشدار می دهم تا دیر نشده به جای ارسال پیام های ریاکانه کشتار کودکان و زنان را متوقف کنید.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: ما به نیروهای مقاومت در منطقه دستور نمی دهیم آنها خود تصمیم می‌گیرند. اگر تداوم جنایات جنگی متوقف نشود و جهان فورا توقف جنایات را شاهد نباشد، جبهه های دیگر گشوده خواهد شد.

امیرعبداللهیان در پاسخ به این سوال که آیا ایران وارد جنگ خواهد شد، گفت: هر احتمالی متصور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha