دیدگاه عضو ارشد کنگره در مورد اهداف اعزام ۲ ناو هواپیمابر آمریکا به منطقه

تهران – ایرنا – رئیس کمیته اطلاعاتی سنا اعلام کرد که اعزام دو ناوهواپیمابر آمریکا به شرق دریای مدیترانه نشانه حمایت از رژیم صهیونیستی و هشداری علیه ایران است

به گزارش ایرنا، مارک وارنر، سناتور دموکرات ایالت ویرجینیا، در گفت‌وگو با شبکه سی ان ان گفت: اعزام دو ناوگروه هواپیمابر که پایگاه هر دوی آنها در نزدیکی شهر نورفولک ایالت ویرجینیاست، نشاندهنده حمایت مقتدرانه از اسرائیل و هشداری واضح به ایران است.

پیشتر لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: به ناوگروه ضربتی ناو هواپیمابر یو اس اس دوایت دی. آیزنهاور دستور داده‌ام تا به عنوان بخشی از تلاش ما برای جلوگیری از اقدام های خصمانه علیه اسرائیل یا هرگونه تلاش برای گسترش این جنگ میان اسرائیل و حماس، حرکت خود را به سمت شرق مدیترانه آغاز کند.

مقام های ارشد آمریکایی چند روز پیش به طور علنی اعلام کرده بودند که حضور ناو هواپیمابر یو اس اس جرالد فورد در شرق دریای مدیترانه و افزودن جنگنده‌های بیشتر نیروی هوایی آمریکا به این منطقه به منظور نشان دادن تعهد آمریکا به اسرائیل و ایفای نقش بازدارنده بوده است.

حسین امیرعبداللهیان دیشب در گفت و گویی تلویزیونی خبر داد: ما به صراحت به طرف های آمریکایی گفتیم و اعلام می‌کنم که آنان نمی توانند همه را به خویشتنداری دعوت کنند، اما به طور تمام قد در کنار جنایتکاران اسرائیلی قرار بگیرند.

وی افزود: زمان برای این پیام های آمریکا رو به پایان است. من هشدار می دهم تا دیر نشده به جای ارسال پیام های ریاکانه کشتار کودکان و زنان را متوقف کنید.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: ما به نیروهای مقاومت در منطقه دستور نمی دهیم آنها خود تصمیم می‌گیرند. اگر تداوم جنایات جنگی متوقف نشود و فورا توقف جنایات را جهان شاهد نباشد، جبهه های دیگر گشوده خواهد شد.

امیرعبداللهیان در پاسخ به این سوال که آیا ایران وارد جنگ خواهد شد، گفت: هر احتمالی متصور است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha