۲۰ مهر ۱۴۰۲، ۹:۰۵
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 85255707
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

حفر ۱۳ حلقه چاه برای آبیاری فضای سبز شهری خرم آباد

خرم آباد - ایرنا - شهردار خرم آباد، گفت: فضای سبز شهری خرم آباد حدود ۳۳۰ هکتار است که ۱۳ حلقه چاه برای آبیاری این فضاهای سبز شهری حفر شده است.

"داریوش بارانی بیرانوند" روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: طی ۲ سال گذشته تاکنون، اقدامات بسیار خوبی توسط شهرداری خرم آباد در راستای کاهش مصرف آب شرب در آبیاری فضای سبز صورت گرفته است.

وی افزود: طی این مدت مجوز حفر سه حلقه چاه جدید برای آبیاری فضای سبز شهری اخذ شده است تا تعداد چاه های شهرداری خرم آباد برای آبیاری به ۱۳ حلقه افزایش یابد.

شهردار خرم آباد با تاکید بر لزوم نصب کنتور برای انشعابات شهرداری، عنوان کرد: متاسفانه تاکنون در شهر خرم آباد این اتفاق صورت نگرفته و چنانچه اجرایی شود ، تا یک سوم کاهش مصرف آب را به دنبال خواهد داشت.

حفر ۱۳ حلقه چاه برای آبیاری فضای سبز شهری خرم آباد

بارانی بیرانوند موضوع جداسازی آب شرب را از آبیاری فضای سبز، اولویت اساسی شهرداری دانست و تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۳۰ درصد فضای سبز شهری از آب چاه ها، آب‌های جاری ، رودخانه ها و چشمه ها آبیاری شده و حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد دیگر نیز به ناچار توسط آب شرب آبیاری می شود.

وی بیرانوند با اشاره به تجهیز یک حلقه چاه دیگر در پارک بانوان خرم آباد، ادامه داد: پیش بینی می شود با به مدار آمدن این چاه ها، مصرف آب شرب از ۳۰ درصد به ۱۵ درصد کاهش یابد.

شهردار خرم آباد با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶۵ هکتار از فضاهای سبز شهری خرم آباد با آب شرب آبیاری می شود، افزود: سه حلقه چاه ذکر شده تا پایان مهرماه به مدار بهره برداری وارد می شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha