ارائه خدمات به اصناف، خارج از درگاه ملی مجوزها محدود می شود

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل امور اقتصادی و دارایی لرستان گفت: مجوز اصنافی که از مسیر درگاه ملی مجوزها صادر نشده باشد، دچار مشکلات مالیاتی، بانکی و دریافت خدمات دولتی خواهد شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی امور اقتصادی و دارایی لرستان، "علی محمدی" روز سه شنبه اظهار کرد: از ابتدای امسال، پروانه کسب ها، به شکل فایل الکترونیکی "شناسه یکتا" است و پروانه کسب‌هایی که از امسال به بعد، خارج از درگاه ملی مجوزها صادر شده و در بانک اطلاعات کسب ‌و کارها (qr.mojavez.ir) ثبت نشده باشد، از نظر دولت اعتبار قانونی ندارد و صاحبان آن‌ دچار مشکلات مالیاتی، بانکی و دریافت خدمات دولتی خواهند شد.

وی افزود: با گذشت بیش از ۶ ماه از صدور پروانه‌ کسب های الکترونیک، هنوز برخی اتحادیه‌های صنفی خارج از درگاه ملی مجوزها و به ‌صورت حضوری اقدام به ثبت‌نام از متقاضیان پروانه کسب و صدور پروانه خارج از درگاه ملی مجوزها می‌کنند که این خلاف قوانین جدید است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی لرستان عنوان کرد: همه ثبت درخواست‌ها برای هر نوع مجوز، از جمله "پروانه کسب" فقط باید از درگاه ملی مجوزها و بصورت غیرحضوری انجام و هر نوع مجوز و پروانه‌ فاقد شناسه یکتای ثبت شده در qr.mojavez.ir، از نظر دولت مجوز محسوب نمی‌شود.

محمدی تاکید کرد: فرآیند تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه "یکتا"، به صورت رایگان و کاملا غیرحضوری در درگاه ملی مجوزها انجام می‌شود و به حکم قانون تا پایان امسال باید همه مجوزهای قدیمی به شناسه" یکتا" (مجوز الکترونیکی) تبدیل شوند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha