صاحبان مجوزهای قدیمی چهارمحال و بختیاری مجوز الکترونیکی دریافت کنند

شهرکرد- ایرنا- مدیر کل امور اقتصادی و دارایی چهارمحال و بختیاری گفت: صاحبان مجوزهای قدیمی و کاغذی کسب‌وکار در استان از درگاه ملی مجوزها مجوز الکترونیکی دریافت کنند.

تهمتن عبداللهی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: صاحبان مجوزهای قدیمی و کاغذی کسب‌وکار با ارائه سریال کارت ملی، شناسه پروانه و کدپستی محل کسب می‌توانند از درگاه ملی مجوزها مجوز الکترونیکی دریافت کنند.

وی افزود: آن دسته از کسبه که برای دریافت مجوز الکترونیکی نیاز به راهنمایی دارند، می‌توانند از اشخاص معتمد و آشنا به کار با رایانه کمک بگیرند و یا به اتحادیه صنفی مربوطه مراجعه کنند.

عبداللهی تصریح کرد: از آن دسته از فعالان صنفی که تاکنون پروانه نداشته‌اند نیز دعوت می‌شود با ثبت درخواست در درگاه ملی مجوزها، به‌راحتی و در مدت سه تا هفت روز پروانه کسب دریافت کنند.

وی یادآور شد: فعالان اقتصادی که از وزارتخانه‌های جهادکشاورزی، ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات، میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی، وزرش و جوانان، سازمان‌های ملی استاندارد و انرژی اتمی مجوز گرفته‌اند می‌توانند با مراجعه به درگاه ملی مجوزها، به‌طور غیرحضوری و رایگان مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) دریافت کنند.

به گزارش ایرنا، براساس اعلام دبیرخانه هیات مقررات‌زدایی طبق قانون تسهیل صدور مجوزها، تمامی مجوزهای کاغذی تا پایان سال ۱۴۰۲ باید به شناسه یکتا یا مجوز الکترونیک تبدیل شود.
تمامی فرایند تبدیل جوازهای کاغذی به الکترونیک، غیرحضوری و رایگان است و با وجود پروانه کاغذی معتبر و کارت ملی، در کمتر از پنج دقیقه قابل انجام است.

از نظر دستگاه‌های حکومتی، معیار داشتن پروانه یا مجوز، داشتن شناسه یکتاست و در حال حاضر، بانک‌های سراسر کشور و تا پایان سال، تمامی اداره‌های دولتی و قوه قضاییه، فقط شناسه یکتا را به‌عنوان پروانه کسب می‌شناسند.

مجوزهای الکترونیک علاوه بر وب‌سرویس، به راحتی از طریق گوشی‌های هوشمند در هر ساعت از شبانه‌روز قابل استعلام هستند.
کسبه می‌توانند برای تبدیل جوازهای قدیمی به الکترونیک و دریافت شناسه یکتا، به درگاه ملی مجوزها به نشانی mojavez.ir مراجعه کنند.

چهارمحال و بختیاری ۱۲ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha