ارائه خدمات به اصناف، خارج از درگاه ملی مجوزها محدود می شود

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل امور اقتصادی و دارایی لرستان گفت: مجوز اصنافی که از مسیر درگاه ملی مجوزها صادر نشده باشد، دچار مشکلات مالیاتی، بانکی و دریافت خدمات دولتی خواهد شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی امور اقتصادی و دارایی لرستان، "علی محمدی" روز سه شنبه اظهار کرد: از ابتدای امسال، پروانه کسب ها، به شکل فایل الکترونیکی "شناسه یکتا" است و پروانه کسب‌هایی که از امسال به بعد، خارج از درگاه ملی مجوزها صادر شده و در بانک اطلاعات کسب ‌و کارها (qr.mojavez.ir) ثبت نشده باشد، از نظر دولت اعتبار قانونی ندارد و صاحبان آن‌ دچار مشکلات مالیاتی، بانکی و دریافت خدمات دولتی خواهند شد.

وی افزود: با گذشت بیش از ۶ ماه از صدور پروانه‌ کسب های الکترونیک، هنوز برخی اتحادیه‌های صنفی خارج از درگاه ملی مجوزها و به ‌صورت حضوری اقدام به ثبت‌نام از متقاضیان پروانه کسب و صدور پروانه خارج از درگاه ملی مجوزها می‌کنند که این خلاف قوانین جدید است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی لرستان عنوان کرد: همه ثبت درخواست‌ها برای هر نوع مجوز، از جمله "پروانه کسب" فقط باید از درگاه ملی مجوزها و بصورت غیرحضوری انجام و هر نوع مجوز و پروانه‌ فاقد شناسه یکتای ثبت شده در qr.mojavez.ir، از نظر دولت مجوز محسوب نمی‌شود.

محمدی تاکید کرد: فرآیند تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه "یکتا"، به صورت رایگان و کاملا غیرحضوری در درگاه ملی مجوزها انجام می‌شود و به حکم قانون تا پایان امسال باید همه مجوزهای قدیمی به شناسه" یکتا" (مجوز الکترونیکی) تبدیل شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha