چهارمحال و بختیاری در تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی رتبه سوم کشور را کسب کرد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی چهارمحال و بختیاری گفت: این استان توانست در جایگاه سوم کشور در تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی قرار گیرد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی چهارمحال و بختیاری، تهمتن عبداللهی روز جمعه در خصوص روند اجرای این طرح تاکید کرد: تا ۱۶ اردی‌بهشت‌ماه جاری ۲۷ درصد مجوزهای کاغذی در این استان به الکترونیکی تبدیل شده است.

وی افزود: براساس حکم تبصره ۷ ماده ۱ قانون تسهیل صدور مجوزها، صاحبان تمامی مجوزهای قدیمی و کاغذی باید مجوز الکترونیکی (شناسه‌ یکتا) دریافت کنند زیرا کسب‌وکارهایی که شناسه یکتا نداشته باشند، به‌لحاظ قانونی بدون مجوز محسوب می‌شوند.

عبداللهی تصریح کرد: متقاضیان می‌توانند تا ۲۵ اردی‌بهشت‌ماه جاری ️از طریق گوشی تلفن همراه خود و ورود فقط ۳ کد (شماره سریال کارت ملی، شناسه/کد صنفی و کد پستی محل کسب) در درگاه ملی مجوزها به نشانی mojavez.ir به سرعت، رایگان و غیرحضوری مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) دریافت کنند.

به گزارش ایرنا، براساس اعلام دبیرخانه هیات مقررات‌زدایی طبق قانون تسهیل صدور مجوزها، تمامی مجوزهای کاغذی باید به شناسه یکتا یا مجوز الکترونیک تبدیل شود.

تمامی فرایند تبدیل جوازهای کاغذی به الکترونیک، غیرحضوری و رایگان است و با وجود پروانه کاغذی معتبر و کارت ملی، در کمتر از پنج دقیقه قابل انجام است.

از نظر دستگاه‌های حکومتی، معیار داشتن پروانه یا مجوز، داشتن شناسه یکتاست و در حال حاضر، بانک‌های سراسر کشور و تا پایان سال، تمامی اداره‌های دولتی و قوه قضاییه، فقط شناسه یکتا را به‌عنوان پروانه کسب می‌شناسند.

مجوزهای الکترونیک علاوه بر وب‌سرویس، به راحتی از طریق گوشی‌های هوشمند در هر ساعت از شبانه‌روز قابل استعلام هستند.

کسبه می‌توانند برای تبدیل جوازهای قدیمی به الکترونیک و دریافت شناسه یکتا، به درگاه ملی مجوزها به نشانی mojavez.ir مراجعه کنند.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری ۱۲ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha