تحریف تاریخ نخبگان مذموم است/ راه‌اندازی جایزه‌ای با عنوان جایزه فرهنگ و تمدن ایران

تهران- ایرنا- معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص ساخت سریالی درباره «ابن سینا» در ترکیه گفت: تولید محتوای فرهنگی درباره مفاخر جهان متداول است اما تحریف تاریخ نخبگان مذموم است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، طی ماه های اخیر برخی رسانه‌ها اعلام کردند یک شبکه تلویزیونی ترکیه در صدد ساخت سریالی از زندگی شیخ‌الرئیس ابوعلی سیناست تا این نابغه ایرانی را با هویت ترکی به جهان معرفی کند.

این در حالی است که ترکیه سال‌هاست در پی ثبت نام «مولوی» نیز به عنوان شاعری ترک و یکی از مفاخر این کشور است و با تولید و پخش سریالی درباره این شاعر پرآوازه ایرانی، قدم‌های جدید و جدی را در این حوزه برداشت.

یاسر احمدوند در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا در این خصوص اظهار داشت: حتما تولید محتوای لازم اعم از فیلم، سریال، مجموعه‌های نمایشی و آثار مکتوب می‌تواند به توجه بیشتر مردم به نخبگان و تثبیت تاریخ فرهنگی ما کمک کند.

وی افزود: برنامه‌هایی هم به این منظور در صدا و سیما و سازمان سینمایی برای نخبگان مختلف در تدارک تولید است. قبلا هم آثار خوبی از جمله مجموعه ای تلویزیونی درباره ابن سینا داشتیم و این اقدام کار خوبی است و آثار زیاد دیگری هم می‌شود از جمله در حوزه پویانمایی تولید کرد.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: طبیعتا، مهم‌تر از اینها شناساندن مفاخر خودمان در کشور برای مردم ایران از جمله جوانان، نوجوانان و کودکان ایرانی است. در این زمینه کار بیشتری لازم داریم.

وی تاکید کرد: تولید محتوای فرهنگی درباره مفاخر جهان متداول است اما تحریف تاریخ نخبگان مذموم است.

تحریف تاریخ نخبگان مضموم است/ راه‌اندازی جایزه‌ای با عنوان جایزه فرهنگ و تمدن ایران

جایزه‌ای با عنوان جایزه فرهنگ و تمدن ایران راه‌اندازی می‌شود

احمدوند همچنین گفت: برای شناساندن نخبگان و مفاخر، معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال راه‌اندازی جایزه‌ای هم با عنوان جایزه فرهنگ و تمدن ایران است تا نخبگان، مفاخر علمی و تاریخ فرهنگ و هنر کشور را بیشتر به کودکان و نوجوانان بشناسانیم.

طرح جایزه فرهنگ و تمدن ایران آماده شده و منتظر تصویب هستیم که سال آینده اجرایی کنیممعاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: طرح این جایزه آماده و اجرای آن به کمیته فرهنگ و تمدن شورای انقلاب فرهنگی داده شده است و منتظر تصویب هستیم که انشالله سال آینده اجرایی کنیم.

احمدوند درباره انتشار مصحف هم گفت: حتما عدد چند صد هزار نسخه را در شروع خواهیم داشت و امیدواریم با توجه به تقاضا، این رقم افزایش یابد. تعدادی از نسخه ها در حال ارزیابی هستند و آثار خوشنویسان داخلی و آثاری که با قلم های خوشنویسی طراحی و تنظیم شده را در برمی‌گیرد. نهایی که شود، به نمایشگاه قرآنی خواهد رسید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha