احمدوند: مفاخر فرهنگی کشور ناشناخته مانده‌اند

تهران- ایرنا- معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مفاخر فرهنگی کشورمان آنگونه که شایسته آنهاست به جامعه و البته جامعه جهانی شناسانده نشده‌اند.

یاسر احمدوند در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره برنامه ویژه وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی برای معرفی مفاخر فرهنگی کشورمان به جهانیان اظهار داشت: از یک سو سرمایه‌های عظیمی در تاریخ و تمدن ایران و اسلام داریم که شایسته معرفی هستند. این افراد، سرمایه‌های ایران و افتخارات ایران زمین هستند و تعداد اینها آنقدر زیاد است که در رشته ها و موضوعات مختلف می شود تعداد قابل توجهی از آنها را اسم برد.

وی ادامه داد: از طرف دیگر، نسل جدید و جوان کمتر این مفاخر را می شناسند البته در گذشته هم این گونه بوده است اما با توجه به وجود امکانات گسترده و فراگیر توقع می رود که شناخت بیشتری از مفاخر وجود داشته باشد.

احمدوند گفت: وظیفه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و هم معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر فرهنگ ها مانند کتابخانه ملی و نهادهای تخصصی و مردمی است که مفاخر کشور را اعم از ملی، استانی یا محلی را که امکان معرفی شدن دارند بیشتر معرفی کنیم.

معرفی نویسندگان به معرفی مفاخر کمک می‌کند

وی تصریح کرد: معرفی کتاب ها و نویسندگان می تواند به ترویج بیشتر و شناخت بهتر مفاخر ما کمک کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha