نسل جوان دچار از هم‌ گسیختگی هویتی است

گرگان - ایرنا - رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور با بیان اینکه هویت و اصالت ایرانی برای نسل جوان بازگو شود گفت: نسل جوان ما دچار از هم گسیختگی فرهنگی شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا محمود شالویی امروز در جمع اعضای انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان گلستان در گرگان اظهار داشت: ۱۰۱ سال از تاسیس و راه‌اندازی انجمن ( اواخر دوره قاجار تاکنون) می‌گذرد و تا امروز در این مدت، بناهای یادبود ارزشمندی احداث، آثار گرانبهایی جمع‌آوری و انتشار و بزرگداشت‌های متعددی برگزار شده است.

وی بیان کرد: البته این انجمن دوره‌ای با عنوان دوران فترت سپری کرد، اما با توجه به نگاه خاص و ویژه رییس جمهور و مقام عالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دوره جدید انجمن شکل گرفت.

وی تصریح کرد: این نگاه باعث شد تا شخص رییس جمهور خود ریاست هیات امنا را برعهده بگیرد و اعضای حقیقی و حقوقی ارزشمند کشوری در هیات امنا و هیات مدیره عضویت دارند.

رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور گفت: اولین اقدام پس از دوره جدید، راه‌اندازی و ساماندهی دفاتر استانی بوده و معتقدیم مهم‌ترین فرزانگان ما در استان‌ها هستند.

شالویی افزود: بنا داریم تا همایش ابن‌سینا و حافظ را به صورت جهانی برگزار کنیم که این همایش برای هر یک از این مفاخر بین هفت تا ۱۰ روز خواهد بود.

وی ادامه داد: بنا داریم برای این همایش آثاری منتشر کنیم تا اندیشه گذشتگان را به اندیشه نسل جوان امروز پیوند بزنیم.

وی خاطرنشان کرد: به علت وجود فضاهای مجازی و قابل دسترس بودن کتاب‌های داستان و رمان، نسل جوان ما مشاهیر غرب را بهتر از مشاهیر و مفاخر داخلی می‌شناسند.

نسل جوان دچار از هم‌ گسیختگی هویتی است

رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور گفت: یکی از مشکلات اساسی ما در بحث موزه‌ها است که در گلستان‌ این بخش به خوبی کار شده و بنا داریم در همکاری و تعاملی با آموزش و پرورش مفاخر خود را بطور کامل به منظور ایجاد و ساختن مفاخر از دانش‌آموزان به کتاب‌های درسی ببریم.

شالویی اضافه کرد: هدف ما تنها مفاخر دینی و قرآنی نیست و بنا داریم به مفاخر و مشاهیر رشته‌های دیگر بپردازیم که در حوزه ورزش تفاهم‌نامه همکاری با کمیته ملی المپیک منعقد شده است.

وی بیان کرد: ما در انجمن بر عهد و تعهدات خود در استان هستیم و نباید بگذاریم برای معرفی چهره‌ها زمان بگذرد که این گذر زمان کار و اهداف را سخت می‌کند.

وی اظهار کرد: همچنین در خصوص بناهای یادبود این آمادگی وجود دارد تا تعهدات خود را برای استان انجام دهیم.

رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور گفت: برای شناساندن مفاخر و مشاهیر کشور نیازمند کار فرهنگی هستیم و معتقدیم تمدن بدون فرهنگ معنا ندارد و این مفاخر در فرهنگ ایران نقش اساسی داشتند.

شالویی افزود: اگر هویت و اصالت ایرانی برای نسل جوان بازگو شود، بدون شک دیگر نیازی به توجیه جوانان ما به منظور دسیسه‌های دشمن برای دور راندن آنان از فرهنگ ایرانی نیست و خود نسل جوان از پس دفاع سرزمینشان بر می‌آیند.

براساس این گزارش شالویی(رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور) و جمعی از مسوولان استان گلستان، دفتر انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان گلستان را در محل مجتمع فرهنگی هنری بهارستان مرکز استان افتتاح کردند.

طبق اساسنامه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، معرفی و بزرگداشت عالمان و متفکران عرصه فرهنگ و تمدن اسلام و ایران و احیا و انتشار آثار ارزنده آنها و همچنین معرفی آثار فرهنگ و تمدن اسلام و ایران و نقش و سهم ایرانیان در اعتلا و ارتقای آن از اهداف این انجمن است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha