۲ هزار روستا در آذربایجان‌غربی تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب قرار دارند

ارومیه - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی با اشاره به تلاش روزافزون این شرکت برای ارائه خدمات در حوزه آب به روستاییان استان گفت: از ۲ هزار و ۸۰۰ روستای استان، ۲ هزار روستا تحت پوشش خدمات مستقیم این شرکت قرار دارند.

محمد اشرفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این آمار نشان می دهد که بیش از ۷۰ درصد روستاهای استان از خدمات شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی بهره مند هستند.

وی اضافه کرد: البته از نظر جمعیتی، این تعداد بیشتر است چراکه روستاهای پرجمعیت آبرسانی شده است.

وی با اشاره به اینکه در حدود ۸۰۰ روستای دیگر هم خدمات توسط این شرکت ارائه می شود، اظهار کرد: در این روستاها که به صورت خودگردان و توسط شوراهای اسلامی و دهیاران اداره می شوند، به طور غیرمستقیم از خدمات تامین مواد ضدعفونی کننده آب و انجام آزمایش های سلامت آب برخوردار هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی ادامه داد: آب آشامیدنی مورد نیاز این روستاها از یک هزار و ۶۰۰ منشا شامل چاه، چشمه و قنات تامین می شود.

اشرفی گفت: برای آبرسانی به روستاهای تحت پوشش، پنج هزار و ۵۰۰ کیلومتر خط انتقال و هفت هزار کیلومتر شبکه توزیع احداث شده است.

وی همچنین با بیان اینکه درحال حاضر طرح های تامین آب شرب ۳۷۹ روستا در دست اجراست، افزود: این طرح ها در قالب طرح های محرومیت زدایی و با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) سپاه در شهرستان های شاهین دژ، میاندوآب، بوکان، پیرانشهر، سردشت، شوط، پلدشت و چایپاره در حال اجرا هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی اضافه کرد: برای اجرای این طرح ها ۱۰هزار میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

اشرفی اظهار کرد: براساس برنامه ریزی های انجام گرفته در مابقی شهرستان های استان نیز طرح های تامین آب شرب روستایی در قالب قراردادهای دوم و سوم در ۶۰۰ روستا اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: برای اجرای این طرح ها نیز ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی گفت: با اتمام این طرح ها روستاهایی که دارای مشکل منشا تامین آب، شبکه انتقال و توزیع و پمپاژ هستند، تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب قرار گرفته و از آب آشامیدنی سالم،بهداشتی و پایدار برخوردار خواهند شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha