۱۳ مهر ۱۴۰۲، ۹:۲۰
کد خبرنگار: 2191
کد خبر: 85248200
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

گروه شکارچیان غیرمجاز در سبزوار به دام افتاد

۱۳ مهر ۱۴۰۲، ۹:۲۰
کد خبر: 85248200
گروه شکارچیان غیرمجاز در سبزوار به دام افتاد

سبزوار- ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار گفت: ماموران یگان حفاظت این اداره در عملیاتی غافلگیر کننده، یک گروه شکارچیان غیرمجاز غیربومی استان را در این شهرستان شناسایی و دستگیر کرد. 

محمدرضا بسملی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این گروه از شکارچیان شامل پنج عضو از مناطق جنوبی کشور بودند که در پی انجام دیده بانی با همکاری فرماندهی یگان حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان، شناسایی شد.

وی افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست سبزوار با هماهنگی دستگاه قضایی، پس از دریافت حکم و با همراهی پلیس اطلاعات و امنیت شهرستان به محل اختفای این گروه شکارچیان غیرمجاز وارد شده و آنها را دستگیر کردند.

بسملی افزود: در این عملیات، اجزای باقیمانده پنج راس آهو، ۲ قبضه سلاح شکاری و یک دستگاه خودرو سواری، از متخلفان کشف و ضبط شد و متهمان پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.

پلنگ، قوچ و میش، کل و بز، آهو، روباه، کاراکال، گربه وحشی، شغال، مار شاخدار، مار جعفری، بزمجه و پرندگانی نظیر بالابان، عقاب طلایی، کبک، باقرقره شکم سیاه و زاغ بور از گونه های شاخص جانوری در مناطق حفاظت‌شده "ریوند، پروند و شیراحمد" شهرستان سبزوار هستند.

۲ منطقه حفاظت‌ شده شیراحمد و پروند با مجموع مساحت ۳۹ هزار هکتار و همچنین مناطق شکارممنوع ریوند و "کمرقلعه" با گستره ۱۰۸ هزار هکتار در محدوده شهرستان‌های سبزوار، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی قرار دارند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha