۱۸ آبان ۱۴۰۲، ۶:۴۹
کد خبرنگار: 2191
کد خبر: 85285475
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پلیس سبزوار شکارچی غیرمجاز آهو را به دام انداخت

سبزوار- ایرنا- فرمانده انتظامی سبزوار گفت: ماموران پلیس، یک شکارچی غیرمجاز ۲ راس آهو را در این شهرستان، شناسایی و دستگیر کردند.

به گزارش ایرنا، سرهنگ حسین بیات مختاری شامگاه چهارشنبه به خبرنگاران اظهار کرد:‌ در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی متخلف اقدام به شکار غیرمجاز ۲ راس آهو کرده است، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران این فرماندهی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ماموران پلیس امنیت عمومی پس از اطمینان از درستی موضوع، با هماهنگی مقام قضایی وارد عمل شده و در بازرسی از مخفیگاه متهم ۲ قبضه سلاح غیرمجاز شکاری به همراه تعدادی فشنگ، ۲ دستگاه دوربین شکاری و مقدار زیادی گوشت آهو را کشف کردند.

فرمانده انتظامی سبزوار ادامه داد: متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

۲ منطقه حفاظت‌ شده "شیراحمد و پروند" با مجموع مساحت ۳۹ هزار هکتار و همچنین مناطق شکارممنوع "ریوند و کمرقلعه" با مساحت ۱۰۸ هزار هکتار در محدوده شهرستان‌های سبزوار، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی قرار دارند.

پلنگ، قوچ و میش، کل و بز، آهو، روباه، کاراکال، گربه وحشی، شغال، مار شاخدار، مار جعفری، بزمجه و پرندگانی نظیر بالابان، عقاب طلایی، کبک، باقرقره شکم سیاه و زاغ بور از گونه های شاخص جانوری این مناطق هستند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha