۱۶ آبان ۱۴۰۲، ۹:۱۰
کد خبرنگار: 2191
کد خبر: 85283297
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

شکارچی غیرمجاز غرب خراسان رضوی در "داورزن" به دام افتاد

سبزوار- ایرنا- سرپرست اداره حفاظت محیط زیست سبزوار گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست یک شکارچی غیرمجاز حیوانات وحشی را در شهرستان داورزن دستگیر کردند.

محمدرضا بسملی روز سه‌شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مطابق گزارش های دریافتی و پیگیری یگان اداره حفاظت محیط زیست سبزوار، این متخلف حوزه محیط زیست در شهرستان داورزن اقدام به شکار حیوانات وحشی می کرد.

وی تصریح کرد: بعد از بررسی های لازم و دریافت مجوز بازرسی از مقام قضایی به همراه پلیس اطلاعات و امنیت، ماموران یگان حفاظت محیط زیست در بازرسی از مخفیگاه متهم ۲ قبضه سلاح ساچمه زنی و گلوله زنی، یک قطعه لاشه کبک و مقداری گوشت شکار کشف کردند که متخلف پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

بسملی با بیان اینکه فرهنگ‌سازی اقدام مؤثری برای جلوگیری از شکار غیرمجاز است، گفت: همیاران محیط‌ زیست و مردم همیاری خوبی با ماموران یگان حفاظت محیط زیست دارند چنانکه بخشی از شکارهای غیرمجاز توسط شهروندان کشف و گزارش می‌شود.

پلنگ، قوچ و میش، کل و بز، آهو، روباه، کاراکال، گربه وحشی، شغال، مار شاخدار، مار جعفری، بزمجه و پرندگانی نظیر بالابان، عقاب طلایی، کبک، باقرقره شکم سیاه و زاغ بور از گونه های شاخص جانوری در مناطق حفاظت‌شده ریوند، پروند و شیراحمد شهرستان سبزوار هستند.

۲ منطقه حفاظت‌ شده "شیراحمد" و "پروند" با مجموع مساحت ۳۹ هزار هکتار و مناطق شکارممنوع "ریوند" و "کمرقلعه" با مساحت ۱۰۸ هزار هکتار در محدوده شهرستان‌های سبزوار، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی قرار دارند.

مرکز شهرستان داورزن در ۳۱۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha