۱۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۵۱
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85245652
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اقدام السودانی برای زدودن مظاهر ناامنی از چهره پایتخت عراق

بغداد - ایرنا - نخست وزیر عراق برای جلب اعتماد عمومی و برقراری آرامش و امنیت در بغداد، پایتخت این کشور دستور داد تا از این پس، برای حفاظت و تردد مقامات و شخصیت‌ها، از خودروهای زرهی حامل سلاح دوشکا و تیربار استفاده نشود.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از شبکه السومریه نیوز، «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق با صدور فرمانی به نیروهای امنیتی این کشور دستور داد که تعداد نیروهای حفاظتی به ویژه نیروهایی که همراه با خودروهای حامل انواع سلاح، مقامات، رهبران و فرماندهان در سطوح و مناصب مختلف این کشور را همراهی می‌کنند، به شدت کاهش یابد.

نخست وزیر عراق در فرمان خود به نیروهای امینتی آورده است: هدف از این کار، جلوگیری از نمایش صحنه هایی است که منعکس کننده ناامنی است و با انتظارات، علاقه شهروندان و امنیت شهرهای عراق سازگار نیست.

اقدام السودانی برای زدودن مظاهر ناامنی از چهره پایتخت عراق

عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی داعش را اعلام کرد، اما از آن زمان تاکنون تردد مقامات، شخصیت های سیاسی و فرماندهان بلندپایه نظامی این کشور به دلیل نگرانی از وجود عناصر و هسته‌های خفته و پراکنده این گروه و جلوگیری از اقدامات تروریستی آنها علیه مقامات عراقی، تردد مسئولان و شخصیت های سیاسی و نظامی این کشور تحت تدابیر شدید امنیتی انجام شده است.

تردد مقامات عراقی در خیابان های بغداد طی سال های گذشته تحت تدابیر شدید امنیتی و همراه با کاروانی بزرگ شامل خودروهای نظامی حامل سلاح های دوشکا و تیربار و نظامیان موتورسوار انجام شده که از لحاظ امنیتی، صحنه هایی نگران کننده را برای شهروندان تداعی کرده است.

پس از روی کار آمدن دولت السودانی، عراق توانسته تا با تلاش نیروهای نظامی خود و نیروهای امنیتی وابسته به سازمان الحشدالشعبی، از نفوذ عناصر تروریستی به داخل کشور جلوگیری کند و همه تلاش تروریست‌ها را زیر نظر بگیرد.

موفقیت های پلیس، ارتش و سازمان الحشدالشعبی عراق به گونه‌ای پیش رفته که نخست وزیر این کشور بارها گفته که گروه تروریستی داعش امروز دیگر تهدیدی برای این کشور نیست و به ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا که برای مقابله با آن تشکیل شده است، نیازی وجود ندارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha