۷ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۵۷
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85242461
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مهمترین راه مقابله با استکبار توجه به سیره نبوی است

کرج - ایرنا - نماینده ولی فقیه دراستان البرز و امام جمعه کرج گفت: مهمترین راه مقابله با استکبار توجه به سیره نبوی یعنی وحدت امت اسلامی است .

به گزارش خبرنگار ایرنا ، آیت الله" سید محمد مهدی حسینی همدانی " در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج افزود: باید سیره رسول اکرم (ص) را بلد باشیم چرا که پیروی از سنت رسول الله(ص) انسان را به درجه خلیفه الله در روی زمین می رساند.

وی بیان کرد: پیامبر اسلام (ص) با تدبیر جامعه آن روز را اصلاح کرد و با ایجاد الفت و وحدت بین آحاد مردم موجب امنیت و آسایش مردم خویش شد.

آیت الله حسینی همدانی گفت: تمام سیاست های رسول اکرم (ص) در حکومت در مسیر وحدت اسلامی بود چنانچه با نگاهی گذار به تاریخ می بینیم که هیچ حاکمیت سیاسی درآن زمان منسجم نبود و هر قبیله ای ساز خود را می زد.

وی یادآورشد: روش سیاسی رسول اکرم (ص) از مدینه شروع شد و به سرعت جزیره العرب و سایر ملل را در بر گرفت بطوریکه هرچیزی که در این مسیر مانع بود برداشته می شد.

انقلاب اسلامی نیز در مسیر سیره نبوی است

امام جمعه کرج اضافه کرد: انقلاب اسلامی نیز امروز در مسیرسیره نبوی قدم بر می دارد و بیانات حضرت امام (ره) درهمان روزهای آغاز تشکیل انقلاب اسلامی بیانگر اتحاد جهان اسلام و متصل شدن انقلاب اسلامی به انقلاب جهانی بود.

وی گفت: حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی ) رهبر معظم انقلاب نیز در بیانیه گام دوم انقلاب همین مسیر را بیان کردند و سیره رسول اکرم (ص) دستور العمل امروز ما است .

نماینده ولی فقیه در استان البرز بیان کرد: برای رسیدن به امت واحد باید در مسیر وحدت اسلامی در مسایل داخلی و خارجی حرکت کنیم .

وی ادامه داد: ایران اسلامی و خط مقاومت بر اساس دستور قرآن حرکت می کند و دلیل تاثیر گذاری و توان بازدارندگی جبهه مقاومت تکیه بر وحدت اسلامی است.

آیت الله حسینی همدانی یادآورشد: امروز درتحریم ها هم موشک و هم پهپاد ساخته ایم و نماد ایران قوی همین قوت و توانایی ما است که دشمنان را کور کرده است .

وی افزود: دشمنان به طور دائم در فکر تفرقه افکنی هستند تا با ایجاد گسل به اهداف خود برسند بطوریکه دین را متهم می کنند تا کسی دیندار نشود یا اسلام ستیزی و توهین به رسول اکرم (ص) و قرآن کریم را در پیش گرفته اند.

امام جمعه کرج که در بخش دیگری از سخنان خود که با تکبیر نمازگزاران همراه شد، بیان کرد : جنگ های نیابتی ، نسل کشی در نیجریه و میانمار ، مبارزه با اسلام ، حمایت از رژیم غاصب و کودک کش اسراییل از دیگر اقدامات دشمنان است .

وی یاد آورشد: دشمنان گاهی اسلام هراسی و گاهی شیعه هراسی را راه می اندازند و در دنیا و غرب آسیا ایران هراسی را ترویج می دهند .

امام جمعه کرج تاکید کرد: هدف دشمنان از کارانداختن محور مقاومت است اما استکبار در هیچ نقشه ای موفق نبوده و یک نشانه از عدم موفقیت دشمنان حضور گسترده نمازگزاران در نماز جمعه است که هر جمعه نفرین مرگ برآمریکا را سرمی دهند .

دشمنان درتلاش برای انحراف جوانان هستند

نماینده ولی فقیه دراستان البرز درادامه خطبه های نماز جمعه این هفته کرج گفت: دشمنان در تلاش برای انحراف جوانان هستند وتلاش می کنند در فکر و عقیده جوانان انحراف ایجاد کنند تا حضور جوانان را بی اثر سازند .

آیت الله حسینی همدانی افزود:جوانان باید نقش الگویی و اثرگذاری داشته باشند و در این زمینه با توجه به مواردی که در بحث جوان درقرآن آمده باید توجه داشت؛ جوانان با توجه به دستورات قرآنی و تحقق آن در درون خود می توانند الگو باشند .

امام جمعه کرج درادامه با اشاره به فرمایشات رهبرمعظم انقلاب در خصوص اقتدار ایران اسلامی گفت: رهبر انقلاب تاکید دارند که باید خود را قوی کنیم که این مهم نیز از دستور قرآنی است .

وی ادامه داد: قدرت فقط دربعد نظامی نیست بلکه باید در ابعاد اقتصادی ، اجتماعی ، سیاسی و فرهنگی نیز قوی شد و امروز قدرت تبلیغی را نیز باید اضافه کرد .

آیت الله حسینی همدانی افزود: توجه به این ابعاد قدرت به ویژه قدرت سیاسی استقلال سیاسی کشور را به همراه دارد .

توجه به جوانی جمعیت

امام جمعه کرج با اشاره به اهمیت جوانی جمعیت گفت: جمعیت جوان که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیز هست از مولفه های قدرت جامعه اسلامی در شرایط کنونی به شمار می رود.

وی یاد آورشد: باید جوانی جمعیت به یک گفتمان تبدیل شود و همگان در این زمینه اهتمام به خرج دهند چراکه یکی از عوامل قدرت کشور کثرت نفرات است .

نماینده ولی فقیه دراستان البرز گفت: رهبرمعظم انقلاب در این زمینه دستور جهاد دادند و باید مساله جدی گرفته شود و مبلغ روش فرعون که تهدید نسل کرد یا دختران و زنان را تشویق به فساد داشت، نباشیم .

وی تاکید کرد: برخی جلوگیری ها و تشویق ها دراین زمینه فکر و روش فرعونی است بنابراین دستگاه های متولی در زمینه ازدواج آسان ،فرزندآوری و کمک به افراد نابارورتلاش کنند .

امام جمعه کرج افزود: دراستان البرز مقتضیات دراین زمینه فراهم شده و باید ترک فعل ها کنار رود .

طرح های رشد شهر و شهرستان های البرز جامع باشد

نماینده ولی فقیه در استان البرز یادآورشد: طرح هایی که برای رشد شهر و شهرستان های استان البرز طراحی می شود باید کامل و همه جوانب برای تمام مقاطع زمانی درنظر گرفته شود .

آیت الله حسینی همدانی افزود: نباید طرح ها برای یک سال باشد چراکه از بیت المال هزینه می شود و نباید این طرح ها برای دیده شدن در دوران مسوولیت باشند .

وی تاکید کرد: طرح ها کلان گر ، آینده نگر باشد تا از تاثیرگذاری بسزایی نیز برخوردار باشند .

امام جمعه کرج درتوصیه ای به نوجوانان و جوانان از آنان خواست تا انیمیشن بچه زرنگ را دیده و نکات آن را مورد توجه قرار دهند .

وی همچنین با اشاره به نیاز واحدهای تولیدی صنعتی اشتهارد به نیروی کار که بیش از یک هزار نفر نیاز است دراین زمینه گفت: دائم درزمینه بیکاری بحث می شود باید از این فرصت استفاده و نگذاریم صنعت به خواب رود .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha