۷ مهر ۱۴۰۲، ۰:۵۴
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85242181
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مردم دزفول در دفاع مقدس تسلیم ناپذیری خود را ثابت کردند

دزفول-ایرنا - امام جمعه دزفول یا اشاره به ایثارگری های مردم این شهرستان در دوران جنگ تحمیلی گفت: مردم دزفول ثابت کردند اگر بدنشان تکه تکه شود هرگز تسلیم دشمن نخواهند شد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام مسعود بهرام پور پنجشنبه شب در یادواره ۶۴ شهید بخش چغامیش و چهار شهید گمنام در محل شهدای گمنام روستای خیبر دزفول افزود: عشایر عرب، بختیاری و لر نخستین شهدا را در جنگ تحمیلی تقدیم کردند و همه اقوام مقاومت جانانه‌ای در برابر تجاوز دشمن و رژیم بعث عراق نشان دادند.

وی افزود: اقوام مختلف با جانفشانی و ایستادگی اجازه ندادند یک وجب از خاک کشورمان به دست دشمن بیفتد.

امام جمعه دزفول با بیان اینکه در جنگ هشت ساله شهیدان، جانبازان و آزادگان زیادی تقدیم شد، گفت: مردم دزفول در طول جنگ تحمیلی هرچه در توان داشتند از تخم مرغ گرفته تا کشمش و پسته با اخلاص برای رزمندگان در جبهه‌ها ارسال می کردند؛ مردان در جبهه به دفاع از کشور پرداختند و زنان در پشت جبهه ها مشغول آماده کردن مایحتاج آنها بودند.

حجت الاسلام بهرام پور افزود: مردم دزفول قهرمان با وجود اینکه زیر بمباران موشک های بزرگ و کوچک بودند اما هیچ وقت شهر را ترک نکردند و با جان و دل از شهر دفاع کردند و همین ایستادگی آنها باعث شد دشمن خوار و ذلیل شود.

امام جمعه دزفول اظهارکرد: مردم دزفول با حضور هزاران نفری خود در تشییع شهدای موشکی ثابت کردند که اگر بدن های آنها تکه تکه هم شود هرگز تسلیم دشمن نخواهند شد.

وی ادامه داد: بسیاری از خانواده‌ها در طول هشت سال جنگ تحمیلی در روستاها در کنار یکدیگر زندگی کردند و همچنان رفت و آمد دارند.

حجت الاسلام بهرام پور بیان کرد: رزمندگان و شهیدان ۲۰ ساله دزفولی با اخلاص و شهامت خود باعث شدند افسران ۴۰، ۵۰ ساله زبده و آموزش دیده در طول هشت سال جنگ کاری از پیش نبرند و در مقابل آنها زانو بزنند.

وی افزود: این آسایش، امنیت و پیشرفت هایی که در اکنون در کشور وجود دارد و حرف اول را در منطقه میزند مرهون خون همین شهدا است.

روایت گری حاج علی نوری رزمنده هشت سال دفاع مقدس و اجرای سرود رهروان شهدا از دیگر برنامه های این یادواره بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha