۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۲۱
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 85240519
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تولید گردو در سلسله به ۲.۵ تن در هر هکتار رسیده است

خرم آباد- ایرنا- فرماندار سلسله گفت: میانگین تولید گردو در سطح باغات منطقه کهمان سلسله به برکت اقدامات خوب ترویجی به ۲.۵ تن در هر هکتار رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "میلاد شرفی" روز چهارشنبه در جشنواره گردو در منطقه کهمان، با بیان اینکه جشنواره گردوی سلسله اولین جشنواره ملی در سطح شهرستان است، اظهار کرد: هدف جشنواره شناساندن ظرفیت های بی نظیر و استعدادهاد خدادادی این شهرستان در تولید انواع مختلف محصولات کشاورزی سلسله به تمامی نقاط کشور است.

وی با اشاره به گذشت کشاورزان از ناکارآمدی و ناکاربلدی در بخش کشاورزی و افزایش بهره وری در این بخش، افزود: میانگین تولید محصول گردو در یک هکتار باغ گردو تا پیش از این، ۱.۶ تا ۱.۷ تن بوده که به برکت اقدامات خوب بخش ترویج و آموزش های خوب این بخش، اکنون میانگین تولید به ۲.۵ تن رسیده است.

شرفی با بیان اینکه شناساندن محصول گام بعدی است که با برگزاری جشنواره به دنبال آن هستیم، عنوان کرد: ظرفیت های کم نظیر بخش کشاورزی باید شناسانده شوند گرچه در آغاز راه هستیم و نیاز به همت دولتمردان برای شناساندن این ظرفیت ها داریم.

وی با بیان اینکه لازمه اقتصادی شدن بخش کشاورزی استفاده از فناوری است، بیان کرد: امروز در حوزه کشت و نگهداری به رقم بسیار مناسبی رسیده ایم و فناوری در کنار آن می تواند محصولی رقابت پذیر را برای عرضه و صادرات فراهم کند.

وی افزود:‌ گام‌هایی برداشته شده اما نیاز است که مسوولان در سطح استان و کشور تلاش های خود را در این زمینه بیشتر کنند.

فرماندار سلسله تصریح کرد: دولت سیزدهم با تحول در بخش کشاورزی شرایط بسیار خوبی را برای کشاورزان ایجاد کرده است و باید به سمت اقتصاد دانش بنیان در تولید محصولات کشاورزی گام برداریم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha