۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۰۲
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85240311
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بازدید از موزه‌های کردستان امروز چهارشنبه رایگان است

سنندج- ایرنا- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: امروز پنجم مهرماه برابر با ۲۷ سپتامبر روز جهانی گردشگری، بازدید از موزه‌های سطح استان برای عموم مردم رایگان است.

منصور مهرزاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: علاقه‌مندان به موزه و آثار تاریخی می‌توانند امروز چهارشنبه به مناسبت گرامیداشت "روز جهانی جهانگردی" به‌ صورت رایگان از موزه‌های سطح استان بازدید کنند.

وی افزود: در این راستا موزه مردم‌شناسی خانه کُرد (عمارت آصف)، موزه باستان‌شناسی سنندج (عمارت ملالطف‌الله) و کاخ‌موزه خسروآباد از ساعت ۹ صبح تا ٦ عصر آماده بازدید علاقمندان، گردشگران و مردم استان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان یادآور شد: همچنین این اداره‌کل به مناسبت گرامیداشت هفته گردشگری برنامه‌های متنوعی را در سطح استان اجرا می‌کند که از آن جمله می‌توان به همکاری در برگزاری جشنواره موسیقی اقوام ایرانی در سطح ملی، جشنواره استانی سفره غذای کُردی، نمایشگاه منطقه‌ای صنایع‌دستی و موسیقی اقوام اشاره کرد.

وی اضافه کرد: برپایی نمایشگاه خودروهای کلاسیک و خودروهای آفرودی، نمایشگاه گلیم و فرش دستباف و رونمایی از وب‌سایت ۲ زبانه روستای جهانی گردشگری پالنگان در سطح استان از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برای هفته گردشگری است.

تاکنون ۲ هزار اثر شامل آثار تاریخی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول(بناها، محوطه و تپه‌ها)، قنات و مکان‌های طبیعی در استان کردستان شناسایی شده که از این تعداد ۹۵۰ اثر آن به ثبت ملی رسیده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha