۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۲۵
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 85240287
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شناسایی ۲ شکارچی در لرستان با استفاده از دوربین های هوشمند

خرم‌آباد - ایرنا - مسوول منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم‌آباد گفت: ۲ شکارچی و متخلف زیست محیطی که به این منطقه حفاظت شده وارد شده بودند با استفاده از دوربین های هوشمند جدید شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی حفاظت محیط زیست لرستان، "چنگیز نیازی" روز چهارشنبه اعلام کرد: در پی گشت و کنترل و پایش بلندی های سرداب منطقه‌ حفاظت شده سفیدکوه خرم‌آباد، محیط‌بانان توانستند با استفاده از دوربین‌های تصویربرداری خریداری شده جدید، تصاویر ۲ شکارچی متخلف را که با سلاح وارد منطقه‌ شده بودند شناسایی و ثبت‌ کنند.

وی با بیان اینکه شکارچیان به محض دیدن محیط‌بانان از منطقه‌ متواری شدند افزود: تصاویر این ۲ شکارچی متخلف پیش از هر گونه اقدامی توسط دوربین‌های تصویربرداری جدید از فاصله بسیار دور و چندین کیلومتری ثبت شده است و بعد از متواری شدن، این افراد از طریق تصاویر ثبت شده شناسایی شدند.

وی ادامه داد: با توجه به تصاویر ثبت شده‌، برای متخلفان پرونده‌ قضایی تشکیل شد و جهت سیر مراحل قانونی توسط دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان چگنی احضار شدند و سلاح‌های آنان نیز تا سیر مراحل قانونی ضبط شد.

نیازی گفت: با توجه به تجهیزاتی که سال جاری در اختیار محیط‌بانان قرار گرفته ثبت چهره و شناسایی متخلفان در مسافت‌های بسیار دور نیز مقدور شده است و با استفاده از این دوربین‌ها می‌توان آنها را در مناطق حفاظت شده شناسایی و دستگیر کرد.

به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان، ۱۲ دستگاه دوربین در مناطق حفاظت شده استان نصب شده و پایش این نواحی برای نخستین بار به صورت هوشمند در حال انجام است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha