۳۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۵۷
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 85235813
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توان و تولید داخلی در گرو آموزش و پرورش صحیح نسل جدید است

آستارا- ایرنا- فرمانده سپاه ناحیه آستارا گفت: توان و تولید داخلی در گرو آموزش و پرورش صحیح نوجوانان و جوانان به عنوان نسل جدید است و از این رو انتظار می‌رود که آموزش و پرورش و معلمان ما، دانش‌آموزانی در تراز انقلاب اسلامی آموزش دهند و تربیت کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ بهزاد قنبری در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه در مصلی آستارا با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: جبهه برای رزمندگان اسلام مدرسه بود و درس ایثار، شهامت، ایستادگی، استقامت و همیشه در صحنه بودن را به جوانان آن زمان و رزمندگان امروز انتقال داد.

وی افزود: امروزه با قوت و شهامت می‌توانیم بگوییم که رزمنده‌های دیروز ما در عرصه‌های مختلف پیش‌برندگی و پیش‌روندگی اسلام و انقلاب اسلامی پیش رفتند و جوانان مومن و انقلابی در نیروهای مسلح و سایر اقشار که حرفی برای گفتن دارند، الگوهایشان همان شهیدانی است که در هشت سال دفاع مقدس به فرمان امام‌شان لبیک گفتند و در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافتند.

فرمانده سپاه ناحیه آستارا بیان کرد: هفته دفاع مقدس همزمان با ۳۱ شهریور ۱۳۵۹، یادآور حمله رژیم بعث به سرکردگی صدام ملعون به ما ثابت کرد که مقاومت، ایثار و از خود گذشتگی در مقابل دشمنان اسلام ما را به پیروزی می‌رساند.

وی تاکید کرد: این هفته برایمان مقدس است، چون دشمن با تمام توان خود شامل ۱۲ لشکر زرهی آفندی و پدافندی حاضر شد و پشت آنها ۴۰ کشور استکباری و ابرقدرت جنگ نیابتی را ایجاد کردند، تنها برای اینکه اسلام و انقلاب نوظهور ما را زمین‌گیر کنند اما ناکام ماندند.

قنبری اضافه کرد: رژیم بعث و صدام به بهانه تصاحب اروندرود، خوزستان و سه جزیره ایرانی در پی القای این بود که بگوید من ژاندارم منطقه هستم و بدین صورت از کشورهای استکباری و کشورهای مرتج عرب منطقه هم باج بگیرد.

وی عنوان کرد: در داخل هم برنامه تجزیه با افراد و گروه‌هایی مانند منافقین و تجزیه‌طلبانی که در پی قطعه قطعه کردن کشور و ایجاد حکومتی همانند زمان قاجاریه در ایران بودند، به سرکردگی بنی صدر ملعون پیش می‌رفت.

فرمانده سپاه ناحیه آستارا گفت: اما مردم، حضرت امام (ره) و رزمندگان با لبیک به ندای مقتدایشان با تمام توان در مقابل متجاوزان و خواسته‌های نامشروع دشمنان ایستادگی کردند که این نقطه عطفی بود برای کشور ما که مقاومت و ایثار را به ما انتقال می‌دهد.

وی ادامه داد: اگر شعار بنی‌صدر "زمین بدهیم و زمان بگیریم" محقق می‌شد، کشور به طور حتم در نهایت تجزیه می‌شد؛ اما حضرت امام فرمودند که حصر آبادان باید شکسته شود و جوانان مومن و انقلابی با هر آنچه که در توان داشتند به مقابله با دشمن رفتند.

قنبری بیان کرد: زمانی ما با دست خالی ایستادگی می‌کردیم و برخی کشورها آن روزها حتی به ما سیم خاردار و اداوات نظامی با پول خودمان نمی‌فروختند، ولی امروز همان کشورها به ادوات ما مردم ایران اسلامی نیاز دارند.

وی افزود: زمانی که صدام کشور ما را موشک‌باران می‌کرد، مطالبه مردم "موشک جواب موشک" بود و شهید تهرانی‌مقدم و سایر نیروهایی که در کنار او بودند، کار تولید را انجام دادند و نخستین موشکی که به بغداد اصابت کرد، موشک‌باران قطع شد.

فرمانده سپاه ناحیه آستارا تصریح کرد: این علم تولید موشک در بین جوانان ما نهادینه شده است و به این باور رسیده‌ایم که با اتکال به توان داخلی می‌توانیم مقابل دشمنان ایستادگی کنیم و امروز ثمره آن را می‌بینیم.

وی اظهار کرد: خیلی از کشورهایی که ادعا می‌کنند، اگر یک هفته تحریم باشند، چه از لحاظ اقتصادی و چه اجتماعی، یک هفته هم دوام نمی‌آورند؛ اما مردم نجیب و شریف ایران اسلامی بیش از ۴۵ سال از زمان وقوع انقلاب اسلامی در تحریم هستند و چنان که امام راحل فرمودند "ما نان و نمک خودمان را می‌خوریم و دست نیاز به ابرقدرت‌ها دراز نمی‌کنیم.

قنبری عنوان کرد: جنگ ما را آبدیده کرد و توان داخلی ارتقا یافت همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند، جنگ برای ما گنج بود؛ ما را خودباور و دانشمان را بومی کرد و امروزه ما که نمی‌توانستیم موشکی تولید کنیم، موشک نقطه‌زن تولید می‌کنیم و برای خرید تجهیزات نظامی ما صف بستند، هرچند دکترین نظامی ما این اجازه نمی‌دهد که چنین سلاح‌های دارای قدرت کشتار جمعی را در اختیار دیگران قرار دهیم.

وی بیان کرد: کشورهایی حتی برای خرید پهبادهای ایرانی صف بسته‌اند و این تولید، قدرت نرمی که است که در داخل کشور توسط دانشمندانی ایجاد شده که به دست معلمان همین شهرستان و کشور درس خواندند که بر این اساس دست تک تک معلمان را می‌بوسیم و انتظار داریم تربیت و رشد جوانانی در تراز انقلاب اسلامی را شاهد باشیم.

فرمانده سپاه ناحیه آستارا تاکید کرد: معلمان ما در خط مقدم جبهه فرهنگی قرار دارند و چنان که همه ما در بحث جهاد تبیین مورد نظر مقام معظم رهبری وظیفه داریم، معلمان به عنوان مسئولان تربیت نسل جدید در این زمینه چندبرابر مکلف هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha