گام های بلند دولت برای کهگیلویه وبویراحمد از دل کارگاه های کوچک صنعتی

یاسوج - ایرنا -ساخت سوله از سوی دولت و واگذاری به سرمایه گذاران،تلاش برای احیای واحدهای صنعتی راکد و توسعه دیگر زیرساخت های مورد نیاز شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد از اقدام های تحول آفرین دولت سیزدهم برای رونق این مراکز اقتصادی و اشتغالزا در استان است.

به گزارش ایرنا، هر چند شاخص های توسعه ای کهگیلویه وبویراحمد در حوزه کشاورزی و یا گردشگری با توجه به برخی ظرفیت ها و داشته های این حوزه ها نمود عینی و بیشتری داشته اما برخی مسایل در حوزه کشاورزی همچون تغییرات اقلیمی و خشکسالی از سویی وعلاقه شماری از جوانان جویای کار به حوزه صنعت ضرورت توجه به توسعه این بخش مهم اقتصادی در این استان را دوچندان کرده است.

مسوولان شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد اعتقاد دارند با توجه به نزدیکی استان به بنادر جنوبی و قرار داشتن در میان استان های اصفهان، خوزستان، بوشهر و فارس ظرفیت های خوبی برای سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی این خطه وجود دارد به همین دلایل دولت سیزدهم تلاش های گسترده ای را برای ایجاد تحول ، اشتغال و تولید در این مناطق آغاز کرده است.

ایجاد و واگذاری مجتمع های کارگاهی به شکل استیجاری به سرمایه گذاران در مناطق کمتر توسعه یافته کشور از راهبردهای دولت سیزدهم است که به رونق سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی این مناطق به ویژه کهگیلویه و بویراحمد کمک کرده است.

یکی از عواملی که باعث سنگین شدن میزان سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی واحدهای صنعتی می شود هزینه های خرید زمین و احداث سوله است که چنین سرمایه گذاری هایی را برای بسیاری از علاقه مندان غیرممکن کرده به همین علت ساخت سوله و واگذاری به شکل استیجاری در مناطق محروم کشور در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفته است.

راهبردی که با توجه به سرمایه گذاری های هنگفت مورد نیاز خرید زمین، ساخت سوله و تامین زیرساخت هایی همچون آب،برق و سایر امکانات محرکی به منظور توانمندسازی سرمایه گذاران مناطق کم برخوردار می شود.

البته مسئولان در کنار این اقدام تلاش می کنند تا با بازگرداندن واحدهای راکد و توسعه زیرساخت های مورد نیاز شهرک های صنعتی به رشد تولید و اشتغال در این استان کمک کنند امری که شیرینی آن در احیای کارخانه قند یاسوج به عنوان نماد صنعت این خطه به منجر به شیرین کامی کارگران و ایجاد فرصت های جدید شد.

جزییات احداث مجتمع های کارگاهی

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد گفت:ساخت سوله های جدید و واگذاری به شکل استیجاری از سیاست های جدید دولت برای کمک به توانمندسازی بخش خصوصی به منظور سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی مناطق کم برخوردار کشور است.

اقدام های تحول آفرین دولت برای رونق شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد

سهیل مرادی نژاد اظهار کرد: براساس این طرح سوله های ۲۰۰ متر مربعی در شهرک های صنعتی تقاضامحور استان احداث و به مدت یک سال به متقاضیان و افراد با انگیزه که سرمایه مورد نیاز را ندارند واگذار می شود.

وی بیان کرد: هم اینک ۲۴ مجتمع کارگاهی در شهرک های صنعتی تقاضامحور کهگیلویه و بویراحمد در حال ساخت است.

مرادی نژاد عنوان کرد: ۹۰ درصد از طرح های احداث مجتمع های کارگاهی استان تا پایان پاییز امسال تکمیل و از طریق مزایده به متقاضیان واگذار می شود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه هم اینک هر متر مربع زمین در شهرک های صنعتی استان ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تا چهار میلیارد ریال است و قیمت تمام شده هر سوله یکهزار میلیارد ریال برآورد می شود تاکید کرد: احداث و واگذاری سوله به صورت استیجاری گامی برای کمک برای توانمندسازی سرمایه گذاران با بنیه مالی کم است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه هم اینک هر متر مربع زمین در شهرک های صنعتی استان ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تا چهار میلیارد ریال است و قیمت تمام شده هر سوله یکهزار میلیارد ریال برآورد می شود تاکید کرد: احداث و واگذاری سوله به صورت استیجاری گامی برای کمک برای توانمندسازی سرمایه گذاران با بنیه مالی کم است.

توسعه زیرساخت های مورد نیاز شهرک های صنعتی

مرادی نژاد تاکید کرد: ایجاد پست های برق از دیگر برنامه های دولت برای توسعه زیرساخت های شهرک های صنعتی در استان است.

وی عنوان کرد: این پست های برق در شهرک های صنعتی شهرستان های گچساران و بویراحمد احداث می شود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اعتبارات این زیرساخت ها با مشارکت شهرک های صنعتی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و شرکت توزیع نیروی برق استان تامین می شود.

اقدام های تحول آفرین دولت برای رونق شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد

وی عنوان کرد:۳۰ درصد اعتبار مورد نیاز ایجاد پست های برق در شهرک های صنعتی که سهم شرکت شهرک های صنعتی است تامین شده و امید می رود با تامین بقیه اعتبارات مورد نیاز عملیات اجرایی زیرساخت های مذکور آغاز شود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به طرح‌های شرکت شهرک‌ها گفت: ۴۱۰ مورد تخصیص زمین، ۷۰ مورد دیوارکشی، ۴۱ مورد اسکلت سوله، ۱۹ طرح در حال تکمیل و ۱۱ مورد نصب ماشین‌آلات از اقدام های دولت سیزدهم برای رونق شهرک های صنعتی استان است.

بازگشت واحدهای صنعتی راکد به چرخه تولید

مرادی نژاد ادامه داد: سال گذشته ۲۷ واحد تولیدی و صنعتی استان که به علت مدیریت ضعیف یا نداشتن سرمایه غیرفعال شده بود به چرخه تولید برگردانده شد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته امسال هم ۲۷ واحد غیرفعال دیگر به چرخه تولید بر می گردد که مهمترین آنان کارخانه قند یاسوج است.

ایجاد فرصت های شغلی ثمره شیرین احیای کارخانه قند یاسوج

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در کهگیلویه وبویراحمد گفت: کارخانه دوباره احیا شده قند یاسوج برای تکمیل کادر خود نیاز به ۶۳ نیروی فعال و جوان دارد.

اقدام های تحول آفرین دولت برای رونق شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد

شایان نادری اظهار کرد: داوطلبان برای شرکت در آزمون و اطلاع از شرایط و فرآیند استخدامی از ۲۸مردادماه امسال تا هشتم شهریور ۱۴۰۲ به آدرس اینترنتی Tadbir.iran-azmoon.ir مراجعه و ثبت نام کرده اند.

وی افزود: آزمون جذب نیروهای انسانی مورد نیاز کارخانه قند یاسوج مهرماه امسال برگزار می‌شود.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: این نیروها در رشته‌های فنی مالی و کشاورزی، شیمی، صنایع غذایی، برق، گیاه شناسی، حفظ نباتات، ترویج، حسابداری، تاسیسات و مدیریت در مقطع دیپلم، کارشناسی و کارشناسی ارشد بکار گرفته میشوند.

وی با بیان اینکه خط تولید شکر این کارخانه فعال است، اضافه کرد: ظرفیت این خط تصفیه ۴۰۰ تن شکر سفید در روز است.

"کارخانه قند یاسوج " که طعم تلخ حدود یک دهه تعطیلی را چشیده بود در سفر دوم رئیس جمهور به کهگیلویه وبویراحمد احیا شد و اکنون کارگران با خوشحالی مشغول فعالیت هستند.

ظرفیت های شهرک های صنعتی

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حال حاضر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان حدود ۲۱ شهرک صنعتی مصوب وجود دارد و ۱۳ شهرک در حال واگذاری زمین و یا حق انتفاع داریم و میزان اشتغالزایی کل واحدهای صنعتی پنج هزار و ۶۵۹ نفر است.

مرادی نژاد بیان کرد:مجموع اراضی در اختیار شرکت شهرک های صنعتی یک هزار و ۶۱۶ هکتار است که از این میزان یک هزار و ۵۸۶ هکتار سند ثبتی گرفته شده است.

۳۷۶ واحد در شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که شماری از آنان غیرفعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha