استاندار سمنان: مدیران هوشمندترین افراد را برای روابط عمومی‌ها تعیین کنند

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان با اشاره به اهمیت موضوع اطلاع‌رسانی و بازگویی دستاوردهای دولت، گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید باذوق‌ترین و هوشمندترین افراد را برای پست روابط عمومی در نظر بگیرند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمدرضا هاشمی روز سه شنبه در نشست شورای اداری استان سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با دولتمردان و تاکید ایشان بر داشتن زبان رسانه‌ای در بیان دستاوردها، افزود: یکی از مباحث دلسوزان نظام اسلامی نیز همین مساله است که چرا دستاوردها برای جامعه و مردم تبیین نمی شود.

وی با تاکید بر اینکه مدیران بهترین، ‌هوشمندترین و باذوق‌ترین فرد را پس از خودشان به عنوان مسوولان روابط عمومی تعیین کنند، ادامه داد: این مساله اهمیت زیادی دارد، گاه برخی مسوولان آنقدر که برای معاونت‌ها اهمیت قائل می شوند، به روابط عمومی توجه لازم را ندارند.

وی با اشاره به اینکه گاهی مدیران نفر دهم دستگاه خود را به عنوان روابط عمومی تعیین می کنند، تاکید کرد: تعیین افراد در حوزه روابط عمومی نباید تنها برای خالی نبودن عریضه باشد و گاه دیده می شود فردی در مناصبی مانند مسوول دفتر و یا دیگر بخش‌ها به عنوان روابط عمومی در نشست‌ها معرفی می شوند.

استاندار سمنان با بیان اینکه نقش روابط عمومی ها با مساله جهاد تبیین گره خورده که نشاندهنده اهمیت این جایگاه است، ابراز کرد: انتظار می رود بیان دستاوردها و اطلاع رسانی‌ها از خدمات فقط به هفته دولت ختم نشود، زیرا وظیفه اصلی مدیران مردم‌داری و مردم‌داری است.

وی تاکید کرد: نه تنها درِ اتاق مدیران باید به روی ارباب رجوع باز باشد، بلکه باید مدیران برای رفع مسایل به دنبال ارباب رجوع و پیگیر حل مشکلات باشند، چه به صورت حضوری و اگر هم نیاز بود به صورت تلفنی.

آماده‌باش در استان سمنان برای تعطیلات پایان ماه صفر

وی با اشاره به اینکه موکب‌داری مردم استان سمنان نمونه بود و ۴٠ موکب شامل سه موکب در داخل ایران و ٣٧ موکب داخل کشور عراق خدمت کردند، ادامه داد: برآورد شد در آیین اربعین ٢٢ میلیون زائر حضور داشتند که این آیین نمونه ای از ارادت و همت مسلمانان است.

وی به مناسبت‌های آخر ماه صفر در روزهای آینده ، گفت که برای این مناسبت‌ها نیز در استان باید آمادگی کامل از سوی دستگاه های اجرایی و مردم وجود داشته باشد و حتی هر خانه به یک موکب برای زائران تبدیل شود.

به گفته هاشمی، برای ارایه خدمات بهتر در مناسبت های پیش رو، تمام اعضای ستاد خدمات سفر باید در استان حضور داشته باشند و تمام امکانات در خدمت مسافران و زائران باشد.

استاندار سمنان: مدیران باذوق‌ترین افراد را برای روابط عمومی‌ها تعیین کنند

تاکید بر خودمراقبتی و محافظت لازم

وی سمنان را استانی دارای امنیت پایدار دانست و تاکید کرد: خودمراقبتی و خودمحافظتی دستگاه‌های دولتی و غیردولتی باید در اولویت قرار گیرد و تنها به پایش تصویری اکتفا نشود.

وی بیان کرد که اشراف اطلاعاتی در استان سمنان مطلوب است، عده‌ای بیدارند که امنیت پایدار در استان وجود دارد.

استاندار سمنان به مناسبت هایی مانند هفته دفاع مقدس و موسم بازگشایی مدارس و دانشگاه ها اشاره کرد و افزود: در این موارد همه دستگاه‌ها باید کمک کنند.

ضرورت جذب اعتبارات تا پایان سال مالی

استاندار سمنان با اشاره به اینکه سال گذشته استان اعتبارات برگشتی نداشت، گفت که بیش از ٨۰ درصد اعتبارات تملک دارایی استان جذب شده است و برای جذب بقیه این اعتبارات از سوی مدیران باید رایزنی های لازم انجام شود تا اهداف استان در بخش های مختلف محقق شود.

هاشمی ابراز کرد: در بحث مالیات بر ارزش افزوده، ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار مربوط به روستاهای فاقد دهیاری ها است که بخشی جذب شده و فرمانداریها باید برای جذب کامل آن تلاش کنند.

آمادگی‌ها برای دومین سفر رییس جمهور به استان

وی ادامه داد: در مورد طرحهای نیمه تمام عمرانی، اگر ضرورت داشت مکاتبات لازم برای قرارگرفتن در فهرست مصوبات برای سفر دوم رییس جمهوری انجام شود، برخی طرح‌ها باید تکمیل شود و برخی نیاز به تزریق اعتبار دارند که باید تا زمان سفر مشخص شوند.

استاندار سمنان یادآور شد: ١٢٧ واحد تولیدی کامل راکد به همت دولت سیزدهم احیا شدند و از سوی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی سمنان از رتبه دوم به اول در شاخص امن ترین استان برای سرمایه‌گذاری ارتقا یافت و معرفی شد

ضرورت ایجاد بیمارستانی در غرب استان سمنان

استاندار سمنان از بازدید اخیر خود از بیمارستانی در غرب استان اشاره و اضافه کرد: تعداد تختهای بیمارستان، تعداد پزشکان و پرستاران و میزان تجهیزات کنونی مراکز درمانی غرب استان سمنان برای سرانه جمعیت ساکن کفایت می کند، ولی باید توجه داشت این مسیر محل عبور میلیونی زائران و هموطنان است.

وی با بیان اینکه ٣٨ درصد مراجعان بخش‌های اورژانس بیمارستانی در استان سمنان مسافران و شهروندان غیربومی استان هستند، خاطرنشان کرد: برای دور دوم سفر رییس جمهور در این زمینه باید تمهیدی اندیشیده شود تا در غرب استان بیمارستان مناسبی در گرمسار یا ایوانکی ایجاد شود، زیرا سوای بحث مسافران عبوری، در آینده باید ساکنان شهر جدید ایوانکی نیز لحاظ شوند زیرا نیاز به خدمت درمانی خواهند داشت.

بی‌طرفی بهترین راه افزایش مشارکت در انتخابات

استاندار سمنان تاکید کرد: اصل بیطرفی بهترین راهکار مشارکت مردم در انتخابات امسال است و مردم بیطرفی مجریان را که ببینند مشارکت جامعه بیشتر می شود.

وی یادآور شد: دست اندرکاران انتخابات در هر مرحله ایمان خود را حفظ کنند و امانتداری را سرلوحه کار خود قرار دهند.

تاکید سه وزیر بر اقدام‌های پیشگیرانه از رخداد دوباره حادثه معدنی

استاندار سمنان اظهارکرد: کارگران نقش مهمی در رشد تولید دارند و به خانواده ۶ کارگر معدن طزره و جامعه کارگری، حادثه معدن طزره دامغان را تسلیت می‌گویم.

وی ادامه داد: سه وزیر در صحنه حضور پیدا کردند و اظهار همدردی داشتند و دستورهایی برای پیشگیری از رخدادهایی اینگونه ارایه دادند و امید است در سمنان که دومین استان معدنی کشور در داشتن ذخایر زغال سنگ محسوب می شود، دیگر رخدادهایی از این دست رخ ندهد.

استاندار سمنان: مدیران باذوق‌ترین افراد را برای روابط عمومی‌ها تعیین کنند

امام جمعه سمنان: مدیران روحیه انتقادپذیر داشته باشند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با اشاره به نکته‌ای از آموزه‌های حضرت امیرالمونین(ع) در دانش مدیریتی، گفت: یکی از نشانه‌های مدیران موفق انتقادپذیربودن است و مدیران تا جای ممکن روحیه انتقادپذیری را در خود تقویت کنند.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی هم در نشست شورای اداری استان سمنان، افزود: در لحاظ شاخص انتقادپذیری مدیران به سه دسته می شوند، اول مدیرانی که به خاطر کمیِ سعه صدر انتقاد را برنمی‌تابند و حتی پیشنهادها را نمی پذیرند که شاید برخی آموزه های غربی در مورد این نوع تحکم و سرکوب‌کردن در این زمینه بی‌تاثیر نیست.

وی ادامه داد: دسته دوم مدیرانی هستند که به پیشنهاد راه می دهند و انتقاد را می شنوند، ولی فقط این مساله به شنیدن‌ ختم می شود و به مرحله اجرا و عمل نمی‌رسد، منتقدین در این مورد وقتی تاثیرپذیری کار خود را نمی بینند، از انتقاد خودداری می کنند.

وی با اشاره به دسته سوم که مطلوب دایره مدیریت امام علی(ع) و آموزه های دین مبین اسلام است، افزود: این گروه مدیرانی هستند که انتقاد را می شنوند و اگر وارد است آن را اعمال می کند و مدنظر قرار دهند و این مساله باید در تمام رده های مدیریتی مشهود باشد.

حجت الاسلام و المسلمین مطیعی با اشاره به روایتی از حضرت امام علی(ع) تاکید کرد: رویکردهای مدیریت به هیچ وجه نباید به چاپلوسی از سوی عده ای منجر شود.

امام جمعه سمنان با اشاره به حادثه معدن طزره دامغان، مرحوم شدن کارگران این معدن در طزره دامغان را به خانواده هایشان تسلیت گفت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha