۲۰ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۱۵
کد خبرنگار: 2748
کد خبر: 85225646
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خرید تضمینی کلزا در لرستان ۶۳ درصد افزایش یافت

۲۰ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۱۵
کد خبر: 85225646
خرید تضمینی کلزا در لرستان ۶۳ درصد افزایش یافت

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان گفت: سه هزار و ۵۳۴ تن کلزا امسال به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شد که نسبت به سال گذشته ۶۳ درصد افزایش یافته است.

"حجت الله بیرانوند" روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این محصول در قالب یک هزار و ۷۳۹ محموله از یک هزار و ۱۰۳ کشاورز خریداری شد و ارزش آن یک هزار و ۴۰ میلیارد ریال است که تاکنون ۵۰۰ میلیارد ریال آن پرداخت و تسویه مابقی بدهی توسط مراجع مربوطه جریان دارد.

وی ادامه داد: دانه روغنی کلزا علاوه بر استراتژیک بودن، از نظر اقتصادی برای کشاورز بسیار مقرون‌ به ‌صرفه است و باعث افزایش توان زمین در کشت‌های بعدی می‌شود، از این رو ترویج کشت محصولاتی از این قبیل که نیاز کمتری به آب دارند، از سیاست های اصلی وزارت جهاد کشاورزی است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان افزود: یک هزار و ۹۰۰ تن دانه روغنی کلزا امسال در "سلسله" برداشت شد و این شهرستان رتبه نخست سطح زیرکشت و تولید محصول را در لرستان به خود اختصاص داد، به نحوی که با میانگین تولید سه تن در هر هکتار، بیش از ۵۰ درصد تولید استان را داشته است.

بیرانوند اضافه کرد: امسال همچنین برای نخستین بار خرید تضمینی " گلرنگ" نیز در لرستان انجام و ۲۱۱ تن محصول در قالب ۱۹۸ محموله از ۱۸۰ کشاورز خریداری شد که ارزش این میزان ۵۶ میلیارد و ۹۷۰ میلیون ریال است.

به گفته وی قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گلرنگ ۲۷۰ هزار ریال مصوب و با توجه به اینکه خرید به تازگی پایان یافته، پرداخت مطالبات کشاورزان در دستور کار قرار گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha