۲۲ شهریور ۱۴۰۲، ۹:۰۷
کد خبر: 85225510
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صدقی: مربیان فنلاندی هاکی روی یخ به ایران می‌آیند

۲۲ شهریور ۱۴۰۲، ۹:۰۷
کد خبر: 85225510
صدقی: مربیان فنلاندی هاکی روی یخ به ایران می‌آیند

تهران- ایرنا- رئیس انجمن هاکی روی یخ گفت: از اول مهر ۲ مربی فنلاندی می‌آوریم و تا انتهای بازی‌های زمستانی قاره‌ای ۲۰۲۵ چین در کنار تیم ملی ایران خواهند بود. این مربیان هر سه ما ۱۰ روز به ایران می‌آیند و به تیم‌های ملی آموزش می‌دهند.

کاوه صدقی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا درباره برنامه‌های تیم‌های ملی هاکی روی یخ، اظهار داشت: ۹ رده سنی در رشته هاکی روی یخ شامل زیر ۱۰ سال، ۱۴ سال، ۱۸ سال، ۲۰ سال و بالای ۲۰ سال مردان و در بخش بانوان رده‌ سنی زیر ۱۰ سال، ۱۴ سال، ۱۸ سال و بالای ۱۸ سال داریم. نفرات برتر این رده‌ها از طریق استعدادیابی هفته‌ای یک بار به اردوهای مستمر در طول سال دعوت می‌شوند.

وی افزود: مربیان برنامه‌های خود را به هاکی‌بازان می‌دهند و حتی تمامی رده‌ها روانشناس دارند و مربی بدن‌ساز و مربی تخصصی هاکی هم داریم. اساسا چشم‌انداز ما المپیک ۲۰۳۰ ونکوور کاناداست. در بخش بانوان بعد از موفقیت‌ در قهرمانی آسیا به کاپ توسعه جهانی به میزبانی لهستان می‌رویم و همچنین مسابقه چهارجانبه‌ای با کشورهای کلمبیا، آرژانتین و ایرلند در آبان ماه داریم.

رئیس انجمن هاکی روی یخ ادامه داد: پس از آن بازی‌های کشورهای اسلامی را در پیش داریم که هنوز میزبان آن مشخص نشده است؛ اما سال گذشته تیم‌های ملی بانوان و مردان در این رقابت‌ها نایب قهرمان شدند. فروردین سال بعد نیز اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا را داریم. امسال در این رقابت‌ها نقره گرفتیم و سال آینده قطعا برای طلا می‌رویم.

وی اضافه کرد: با ادامه این روند پایان ۱۴۰۳ مهم‌ترین اتفاق ما در بازی‌های زمستانی آسیا رقم می‌خورد. اسفند سال آینده در شهر هاربن چین بازی‌های زمستانی قاره‌ای برگزار می‌شود و آنجا تیم ملی هاکی روی یخ شانس قطعی مدال خواهد بود و برای اولین بار مدالی را در این بازی‌ها می‌گیریم.

صدقی خاطرنشان کرد: برنامه بلند مدت ما هفت ساله است و به دنبال کسب سهمیه المپیک ۲۰۳۰ ونکوور در بخش بانوان و مردان هستیم. در بخش مردان نیز اواخر آبان انتخابی المپیک ۲۰۲۶ ایتالیا را داریم؛ اما تیم ایران شانس زیادی ندارد و باید این روند را طی کنیم. در این مسابقات باید با آفریقای‌جنوبی، چین‌تایپه، بوسنی و هنگ‌کنگ بازی کنیم.

وی یادآور شد: همچنین در ادامه نیز قهرمانی جهان دویژن‌۳ را در پیش داریم و تیم ملی هاکی روی یخ مردان قبلا در این رقابت‌ها در دویژن‌۴ نایب قهرمان شدو به دویژن ۳ صعود کرد و در کوتاه مدت هدف ما ماندن در دویژن و پایین نیامدن است تا بتوانیم در برنامه چهار ساله به دویژن ۲ صعود کنیم.

رئیس انجمن هاکی روی یخ ادامه داد: تیم زیر ۱۸ سال ما پارسال در قهرمانی آسیا شرکت کرد و امسال همان تیم برای مسابقات قهرمانی آسیا به ازبکستان می‌رود. همچنین در رده بزرگسالان در انتهای برنامه‌های کوتاه مدت بازی‌های زمستانی هاربن چین را داریم و به شدت دنبال این هستیم تا یک سکو را کسب کنیم.

وی گفت: در فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی با استقلالی که برای انجمن هاکی روی یخ داریم همکاری خانواده‌ها را جذب کردیم و لیگ برتر بانوان و مردان را از مهر ماه با ۶ تیم بانوان و ۷ تیم مردان برگزار می‌کنیم. از اول مهر دو مربی فنلاندی می‌آوریم و تا انتهای بازی‌های زمستانی قاره‌ای ۲۰۲۵ چین در کنار تیم ملی ایران خواهند بود. این مربیان هر سه ما ۱۰ روز به ایران می‌آیند و به تیم‌های ملی آموزش می‌دهند. این موضوع فرصتی برای مربیان ۹ رده تیم‌های ملی است تا خود را ارتقا دهند و بازیکنان هم بتوانند تجربه تمرین با بهترین مربیان جهان را داشته باشند. جریانی که در هاکی روی یخ روی می‌دهد مقداری متفاوت‌تر از دیگر رشته‌های ورزشی است زیرا ما هیچ بودجه‌ای نداریم؛ اما رویایی داریم که به دنبال آن می‌رویم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha