قیطاسی:دخترم باید قهرمان المپیک شود/ تمام هزینه‌های مردان آهنین از حساب شخصی بود

تهران- ایرنا- قوی‌ترین مرد ایران و دارنده مدال برنز بازی‌های قدرتی جهان گفت: جد پدری من اینقدر درشت اندام بود که القاب خاصی مثل «علی قُلی» به آن‌ها می‌دادند و این که من هم جثه بزرگی دارم میراث آن‌هاست. دخترم هم در آینده باید در رشته‌های قدرتی یکی از مدال‌آوران المپیک باشد.

رضا قیطاسی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا، در خصوص قهرمانی مردان آهنین ۱۴۰۲ اظهار داشت: من ۱۴ سال در حال تمرین بودم ولی هر سال امکان شرکت در برنامه تلویزیونی پیش نمی‌آمد. مهر سال گذشته در مسابقات قهرمانی کشور قهرمان شدم، پس از آن مسابقات مستریونیورس برنامه‌ریزی شده بود و زمانی برای پاک‌سازی نداشتیم و باز هم تمریناتم را در پیش گرفتم که با وجود آمادگی صد درصدی مسابقات لغو شد و دوباره خواستیم پاک‌سازی کنیم ولی باز هم از ما خواستند که آماده مسابقه مردان آهنین شویم.

وی ادامه داد: در مردان آهنین سطح آمادگی من تقریبا ۷۰ درصد بود ولی خوشبختانه توانستم قهرمان شوم. بعد از مردان آهنین دعوت‌نامه مسابقات جهانی سیبرین‌شو را در روسیه دریافت کردم و به همین دلیل نتوانستم ریکاوری داشته باشم. همه توانم را برای این رقابت‌ها گذاشتم. بعد از مردان آهنین ۵ روز هم نتوانستم استراحت کنم و حتی بعضی روزها ۲ وعده تمرینات سخت داشتم و برخی اوقات دیگر توان راه رفتن هم در بدنم نمانده بود و مربی در حد مرگ به من فشار آورد که بتوانم بهترین نسخه خودم را در سیبرین‌شو به نظاره بگذارم. خداراشکر رکوردها و آمادگی خوبی داشتم و توانستم برای کشورم پرچم‌داری کنم.

بازی‌های قدرتی دنیا در روسیه (سیبیرن‌شو)، با ۶ آیتم در رشته قوی‌ترین مردان در بخش حرفه‌ای برگزار شد. در این رقابت‌ها رضا قیطاسی در دسته سنگین‌وزن‌ به عنوان نماینده ایران به رقابت پرداخت و موفق شد در ۲ آیتم نفر اول و در ۲ آیتم دیگر نیز در جایگاه دوم قرار گیرد. او سومین آیتم (حمل الوار ۳۴۰ کیلوگرمی به طول ۴۰ متر) بخش حرفه‌ای رقابت قوی‌ترین مردان بازی‌های قدرتی جهان را با ثبت یک رکورد فوق‌العاده و بالاتر از رقبا پشت سر گذاشت و در آیتم گوی نیز توانست برترین ورزشکار این رقابت‌ها شود. وی همچنین در آیتم سه‌گانه و کُنده نیز موفق به کسب جایگاه دوم شد. در آیتم کُنده حریف روسیه‌ای موفق شد کنده ۱۸۰ کیلوگرمی را ۲ مرتبه بالای سر ببرد و در جایگاه اول بایستد.

قیطاسی به عنوان قهرمان مردان آهنین ایران در جایگاه سوم پیکارهای بازی‌های قدرتی جهان قرار گرفت و جایزه ۵ هزار دلاری را نیز بدست آورد. سال گذشته این ورزشکار در همین مسابقات نفر پنجم شد و امسال توانست جایگاه خود را ۲ رتبه بالا ببرد. تیم ایران در بخش آماتوری نیز با سه نقره به کار خود پایان داد.

قیطاسی:دخترم باید قهرمان المپیک شود/ تمام هزینه‌های مردان آهنین از حساب شخصی بود

قهرمان مردان آهنین با اشاره به ناکامی سال گذشته در مسابقات سیبرین‌شو عنوان کرد: پارسال با بدشانسی بند لیفتم پاره شد ولی امسال همه تلاشم را به کار گرفتم و در نهایت در جایگاه سوم قرار گرفتم. فقط انتظار دارم که از من حمایت کنند. محمود قراچورلو، رئیس کمیته قوی‌ترین مردان ایران پس از مسابقات مردان آهنین به من جایزه ۲۰۰ میلیونی داد و حتی مسابقه را نیز با هزینه‌های شخصی برگزار کرد و باید از او تشکر کرد، ولی واقعا این اعداد برای مردان آهنین کفاف نمی‌دهد. سال‌های گذشته حمایت‌ها از ورزشکاران بیشتر بود. تنها درخواست من از مدیران و وزیر ورزش این است که از ما حمایت داشته باشند.

وی درمورد هزینه‌های زندگی و ورزش حرفه‌ای گفت: کارمند آتش‌نشانی هستم و تنها یک حقوق کارمندی حدودا ۱۵ میلیونی دارم. باید در ماه اقساط پرداخت کنم و تامین هزینه‌های زندگی در کنار ورزش حرفه‌ای کار بسیار سختی است. البته پدرم حمایتم می‌کند که تواستم تا امروز ادامه بدهم و به این جایگاه برسم.

قیطاسی با تاکید بر استعداد ارثی در ورزش‌های قدرتی گفت: جد پدری من اینقدر درشت اندام بود که القاب خاصی مثل «علی قُلی» به آن‌ها می‌دادند و این که من هم جثه بزرگی دارم میراث آن‌هاست. درآینده فرزند خودم را هم به این رشته‌ها هدایت می‌کنم و به نظر من دخترم در آینده باید در رشته‌های قدرتی یکی از مدال‌آوران المپیک باشد.

قیطاسی:دخترم باید قهرمان المپیک شود/ تمام هزینه‌های مردان آهنین از حساب شخصی بود

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha