خانم گل هاکی روی یخ آسیا: رویای ما حضور در جمع بزرگان جهان است

تهران- ایرنا- بازیکن تیم ملی هاکی روی یخ بانوان گفت: آینده هاکی، همان رویا و آرزوی نسل کنونی ماست. اینکه بتوانیم در آسیا حرفی برای گفتن داشته باشیم را محقق ساختیم حالا رویای ما حضور در جمع بزرگان جهان است.

فاطمه اسماعیلی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا درباره انتخاب بازیکنان رده زیر ۱۴ سال هاکی روی یخ دختران، اظهار داشت: ابتدای سال طی فراخوانی از دختران این رده سنی برای تست داده شد. از بین شرکت‌کنندگان در نهایت ۲۴ بازیکن و ۴ دروازبان انتخاب شدند و تمرینات خود را با هفته‌ای یک جلسه آغاز کردیم. در شهریور ماه دوباره طی فراخوانی از علاقمندان تست گرفتیم و تعدادی دیگر به جمع ما اضافه شدند.

وی افزود: از آنجایی که تیم زیر ۱۴ سال به تازگی تشکیل شده، فعلا بازی‌های تدارکاتی ما فقط درون تیمی است؛ اما قطعا هر چه بازی‌های تدارکاتی بیشتری داشته باشیم و هر چه با رقبای بهتر و قوی‌تری بازی کنیم پیشرفت بچه‌ها سریع‌تر خواهد بود.

مربی تیم زیر ۱۴ سال دختران عنوان کرد: خوشبختانه انجمن هاکی تنها دغدغه‌اش پیشرفت این رشته است و در این راستا تلاش می‌شود هر آنچه به بهبود شرایط و ارتقا هاکی کمک کند را برای تیم‌های ملی فراهم کنند. حضور مربیان فنلاندی و روس در ایران هم از جمله این اقدامات بود که تعدادی از مربیان در دوره‌های LPT شرکت کردند که ارتقا دانش مربیان کمک شایانی کرد. هر رده سنی می‌تواند پشتوانه محکمی برای رده سنی بالاتر خود باشد لذا کار اصولی و حرفه‌ای با تیم‌های پایه از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: باید از مدیریت ایران مال به خاطر این که پیست یخ را در اختیارمان قرار داده تا دغدغه‌ای نداشته باشیم تشکر کنم. در خصوص تجهیزات هم تیم‌ها هر کدام حامی مالی خودشان را دارند. یک حامی مالی هم در رده سنی ده تا چهارده سال داریم که بخش زیادی از هزینه‌های ما را بر عهده دارد؛ امیدوارم اسپانسرهای بیشتری به هاکی علاقه نشان بدهند تا با حمایت‌های مالی بیشتر بتوانیم اردوها و مسابقات برون مرزی هم داشته باشیم.

اسماعیلی یادآور شد: مدت سه سالی که از فعالیت رسمی آیس هاکی می‌گذرد، در بخش دختران و پسران نتایج خیلی خوبی کسب کردیم. قهرمانی آسیا، نایب قهرمانی دیویژن ۴ و نایب قهرمانی کاپ‌های آزاد اتفاقات خوبی است که با همت و پشتکار توانستیم رقم بزنیم. در آخرین مسابقات رسمی که زیر نظر فدراسیون جهانی (در تایلند برگذار) شد. آیواز اومرکانف نایب رییس فدراسیون جهانی و رییس فدراسیون آسیا، بعد از دیدن بازی‌های تیم ملی آیس هاکی ایران به ما گفت خیلی شگفت زده شدم، فکر نمی‌کردم بتوانید در چنین سطحی از هاکی بازی کنید. پس از آن پیشنهادات زیادی برای انجام مسابقات دوستانه دریافت کردیم که این دستاورد بزرگی برای ورزشی است که تنها سه سال از فعالیت حرفه‌ای آن می‌گذرد.

وی خاطرنشان کرد: آینده هاکی، همان رویا و آرزوی نسل کنونی ماست. اینکه بتوانیم در آسیا حرفی برای گفتن داشته باشیم را محقق ساختیم حالا رویای ما حضور در جمع بزرگان جهان است. با برنامه‌ریزی خوبی که توسط کاوه صدقی، فرزاد هوشیدری و اعظم سنایی انجام شده و با توجه به این که اعضای تیم ملی بزرگسالان بانوان و مردان با تمام قدرت پای کار ایستاده‌اند تا هاکی را به قله‌های جهانی برسانند و با توجه به ظرفیت و استعدادی که در بچه‌ها می‌بینیم این رویا توسط نسلی که در حال پرورش آن هستیم قطعا رقم خواهد خورد.

ملی‌پوش هاکی روی یخ بانوان عنوان کرد: هاکی برای مردم ما یک ورزش ناشناخته بود؛ اما در این مدت با حمایت رسانه‌ها مردم کاملا با هاکی آشنا شده‌اند و من این را وقتی که با وسایل هاکی در حال تردد هستم کاملا متوجه می‌شوم. امیدوارم پس از این هم رسانه‌ها قدم به قدم و تا رسیدن به بالاترین سطح جهانی کنارمان باشند و به رشد و پیشرفتمان کمک کنند. از مسئولین ورزش کشور هم انتظار داریم نگاه ویژه‌ای به این رشته ورزشی داشته باشند و با فراهم کردن امکانات ما را در مسیر دشوارمان یاری دهند.

اسامی بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم زیر ۱۴ سال دختران به شرح زیر است:

نگین جهانگیری، حسنا ملکی، ترنم تاجیک، فرنیا یوسفی، مهدیس علیزاده، شهیرا میراخونلو، چکامه قربانی، پریماه زلفی، آنیل عبدی، رژا رمازی، آدرینا سلمانی، محیا هاشمی، مایا حقیقی‌راد، آوین تاروردی، یگانه جابری، مهدا عرب، سارا عالم رجبی، ملیکا ده نار صیدی، آویسا رامین، شهگل عرب، مهرسا غلامی، ساغر هاشمی، الینا تاج امیری، نفس قربانی، گلسا حسینی و آیسا حسین‌نژاد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha