ظرفچی: امروز با یک‌دلی حال قوی‌ترین‌ها خوب است/ ماهری‌پور اجازه تقلب را به روس‌ها نداد

تهران- ایرنا- سرپرست تیم اعزامی قوی‌ترین مردان ایران به مسابقات قدرتی روسیه گفت: حال بچه‌ها خیلی خوب و همه این‌ حال خوب به خاطر یک‌دلی بچه‌ها است.

عیلرضا ظرفچی صبح جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا، در خصوص تیم اعزامی قوی‌ترین مردان به مسابقات ورزش‌های قدرتی روسیه(سیبرین‌شو) اظهار داشت: بچه‌هایی که در این مسابقات اعزام شدند تقریبا تیم جوانی را تشکیل می‌دادند. در همه وزن‌های بخش آماتور موفق شدیم که مدال نقره را کسب کنیم و یک مقام چهارمی نیز در دسته سنگین‌وزن داشتیم. در بخش حرفه‌ای‌ها نیز رضا قیطاسی موفق شد جایگاه سوم را از آن خود کند. ورزشکاران روسیه وقتی به ایران آمدند، نهایتا جایگاه نهم و یازدهم را کسب کردند اما بچه‌های ما بدون مدال از رقابت‌های آن‌ها برنمی‌گردند.

ظرفچی: امروز با یک‌دلی حال قوی‌ترین‌ها خوب است/ ماهری‌پور اجازه تقلب را به روس‌ها نداد

وی افزود: پیشرفت بچه‌ها در این رقابت‌ها نسبت به سال‌های گذشته کاملا مشخص بود اما روس‌ها که برگزارکننده رقابت‌ها بودند، برخی آیتم‌ها مثل بلند کردن وزنه کتل‌بل را طبق تبحر و تخصص ورزشکاران خودشان چیده بودند که به راحتی امتیاز بگیرند. یکی از آیتم‌ها جای‌گذاری گوی روی سطح بلند بود که با توجه به قد بلند قیطاسی می‌خواستند آن را حذف کنند که اگر موفق می‌شدند، شاید رضا در جایگاه سوم هم جای نمی‌گرفت. با این حال پیمان ماهری‌پور که به عنوان اولین سرداور این رقابت‌های حرفه‌ای دعوت شده بود، اجازه این کار را نداد. چند بار هم به داوری اعتراض کردیم که پیمان در کنار ما ایستاد و رای به نفع ما صادر شد.

سرپرست تیم اعزامی قوی‌ترین مردان به روسیه با اشاره به مدال‌های ایران عنوان کرد: همیشه انتظارها از تیم بالا بوده است و مردم دوست دارند که در همه تورنمنت‌ها طلا بگیریم و این توقع به جایی هست اما روس‌ها شیطنت‌های خاص خودشان را دارند. برخی قسمت‌های مسابقه خطاهای بی‌مورد از ورزشکاران ما باعث شد که مدال‌های واقعی که حقشان بود را از دست بدهند. ۲ سال پیش در دوبی اولکسی دیمیتری که قهرمان بزرگ روس‌ها به حساب می‌آید، کنار بچه‌های ما رقابت می‌کرد و می‌خواستند به همین روش همه چیز را به نفع او تمام کنند اما نهایتا به ورزشکاران ما باخت.

ظرفچی: امروز با یک‌دلی حال قوی‌ترین‌ها خوب است/ ماهری‌پور اجازه تقلب را به روس‌ها نداد

وی درباره آمادگی قیطاسی گفت: او با آمادگی صددرصدی به این رقابت‌ها پا گذاشت و اگر می‌توانست در آیتم لیفت فقط ۲ حرکت بیشتر بزند، قطعا قهرمان این دوره از مسابقات می‌شد. با اینکه نتوانستیم طلای این رقابت‌ها را به‌دست بیاوریم، حال بچه‌ها خیلی خوب است و همه این‌ها به خاطر حمایت‌هایی است که از طرف مدیریت کمیته انجام شد. از این پس هم بچه‌ها باید آستانه صبرشان را بالا ببرند تا بهترین تصمیمات گرفته شود. قطعا نمی‌توانیم همه افراد را راضی نگه داریم اما می‌توانیم در کنار هم بهترین نتیجه ممکن را کسب کنیم. در این مسابقه هم همه یک‌دست بودیم و کنار هم توانستیم بهترین باشیم. یک‌دلی بچه‌ها باعث شد که مثل گذشته هیچ حاشیه‌ای وجود نداشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha