۱۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۰۲
کد خبرنگار: 3043
کد خبر: 85224428
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۵ واحد صنعتی در نخستین نمایشگاه صادراتی قزوین حضور دارند

قزوین - ایرنا - مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی قزوین از برگزاری نخستین نمایشگاه فرصت‌های صادراتی استان با حضور و مشارکت ۳۵ واحد تولیدی و صنعتی صادرکننده خبر داد.

احمد خورگامی روز یکشنبه در نشست خبری خود که به مناسبت برپایی نخستین نمایشگاه تخصصی فرصت های صادراتی استان برگزار شد از قزوین به عنوان یکی از استان های مطرح صنعتی کشور یاد کرد و افزود: موقعیت این استان در بخش صنعت،‌ نقش و رسالت شرکت نمایشگاه های بین المللی را دوچندان کرده تا جایی که از این فرصت بایستی برای رشد و اعتلای اقتصادی استان بهترین بهره برداری را کرد.

وی،‌ برپایی نمایشگاه ها در قزوین را با هدف معرفی و سطح توانمندی های اقتصادی این استان بیان کرد و افزود: این در حالی است که برپایی نمایشگاه‌های تخصصی می‌تواند بستری مناسب و ایده آل را به‌ منظور تبادل اطلاعات و تجربیات بین مصرف‌کنندگان، تولیدکنندگان، کارشناسان و متصدیان حوزه های مختلف اقتصادی فراهم آورد.

خورگامی تصریح ادامه داد: استان قزوین به دلیل فعالیت واحدهای تولیدی مختلف، استقرار شهرک‌های صنعتی، به‌ خصوص شهر صنعتی البرز به عنوان نخستین شهر صنعتی کشور و همچنین صادرات محصولات تولیدی و صادراتی امروز به یکی از مراکز مهم صنعتی کشور تبدیل شده است.

این مسوول تاکید کرد: برپایی نخستین نمایشگاه تخصصی فرصت های صادراتی استان قزوین فرصت بسیار ایده آل و مناسبی برای معرفی هرچه بیشتر توانمندی‌های استان قزوین در حوزه صادرات، تبادل اطلاعات، دانش و فناوری‌ها، آشنایی و تعامل متخصصان و همچنین افزایش سطح همکاری‌ها می تواند باشد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان قزوین خاطرنشان کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی استان نیز در امر برگزاری نمایشگاه‌های مختلف تاکنون همکاری نزدیک و مناسبی با ما داشته‌ تا جایی که برگزاری نخستین نمایشگاه فرصت‌های صادراتی استان با مشارکت و همراهی این شرکت و با حضور سفیر صربستان و نماینده اقلیم کردستان در ایران به مدت چهار روز از ۲۱ شهریورماه جاری صورت می پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: ۳۵ واحد تولیدی و صادراتی استان در حوزه های صنعت و ساختمان، مواد غذایی، لوازم خانگی، محصولات فلزی، آرایشی بهداشتی و پلاستیک در این نمایشگاه نسبت به معرفی خود و محصولات تولیدی و صادراتی می‌پردازند.

به گفته خورگامی، در راستای بهره‌وری هرچه بیشتر مشارکت‌ کنندگان، هماهنگی و رایزنی‌های لازم به‌ منظور بازدید هیات‌های تجاری کشورهای همسایه از جمله عراق و ترکیه نیز صورت گرفته است.

وی افزود: همچنین در برگزاری تخصصی‌تر این نمایشگاه، با تمرکز صادرات به کشورهای عراق و روسیه برای سال آینده نیز هدف‌گذاری شده است .

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان قزوین اضافه کرد: در طول مدت زمان برگزاری نمایشگاه فرصت‌های صادراتی استان قزوین، پذیرای متخصصان، تجار، بازرگانان و علاقه‌مندان از ساعت ۱۶ تا ۲۲ جهت بازدید از نمایشگاه خواهیم بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha