۲۰ سرمایه گذار خارجی در شهرک های صنعتی قزوین فعالیت دارند

قزوین - ایرنا - مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین از فعالیت ۲۰ سرمایه‌گذار خارجی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان خبر داد.

به گزارش ایرنا، رضا صفاری روز یکشنبه در نشست خبری خود که به منظور برپایی نخستین نمایشگاه تخصصی فرصت های صادراتی استان قزوین بر پا شده بود،‌ از نواحی صنعتی به عنوان بهترین مکان و فرصت برای سرمایه گذاری و اشتغالزایی نام برد و افزود: قزوین طی سال های اخیر زمینه مناسبی را برای جذب سرمایه گذار در شهرک ها و نواحی صنعتی ایجاد کرده و اتاق بازرگانی و اتحادیه صادرکنندگان نیز در این راه کنار ما قرار داشتند.

وی با بیان اینکه برخی از واحدهای تولیدی کوچک و متوسط در بازاریابی و صادرات کالاهای خود با مشکل روبرو هستند، خاطرنشان کرد: برای رفع این مشکل بایستی آموزش های لازم و بازشناسی کشورهای هدف صادرات در دستور کار جدی قرار گیرد.

صفاری با اشاره به برگزاری نخستین نمایشگاه توانمندی صادراتی استان، تاکید کرد: سرمایه‌گذاری صنعتی در استان مبتنی بر حضور بخش خصوصی و براساس مزیت‌های استان در دستور کار ما قرار دارد.

وی با اشاره به رتبه پنجم این استان در حوزه صنعت، اضافه کرد:‌ در حال حاضر بیش از یک‌ هزار و ۲۰۰ نوع محصول از سوی واحدهای صنعتی استان تولید می‌شود و محصولات تولیدی نیز از کیفیت بالا و قابل قبولی برای رقابت در بازارهای جهانی برخوردار است.

وی با بیان اینکه نمایشگاه ها فرصت بسیار خوب و ایده آلی برای معرفی محصولات واحدهای صنعتی هستند، افزود: به همین منظور، نخستین نمایشگاه توانمندی های قزوین به منظور معرفی و شناسایی محصولات صنعتی استان و در راستای توانمندی های صنعتی منطقه به بازرگانان، سرمایه گذاران و مسوولان داخلی و خارجی جهت مشارکت در این بخش برگزار خواهد شد.

به گفته این مسوول، صادرات محصولات واحدهای صنعتی استان با ۲ رویکرد معرفی محصولات در بازارهای مختلف و شناسایی کشورهای هدف برای صادرات در نظر گرفته شده است تا ضمن شناسایی و احصاء نیاز کشورهای مقصد تولید و صادرات براساس آن صورت بگیرد..

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین خاطرنشان کرد: جذب سرمایه‌گذاران خارجی هم از رویکردهای مهم این شرکت محسوب شده چرا که در استان ظرفیت‌های قابل قبول و مناسبی وجود دارد که با برداشتن موانع موجود از جمله جا به جایی منابع مالی می توان شرایط لازم را برای انجام این کار فراهم کرد.

صفاری یادآور شد: خوشبختانه کشورهای همسایه ما مقصد بسیار مناسبی برای صادرات محصولات تولیدی به شمار می رود که برای افزایش میزان صادرات به حمایت و سیاست‌های بالادستی هم نیاز داریم.

نخستین نمایشگاه تخصصی فرصت های صادراتی استان قزوین از ۲۱ شهریورماه جاری به مدت چهار روز در محل دایمی نمایشگاه های قزوین برگزار می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha