۱۶ شهریور ۱۴۰۲، ۸:۴۳
کد خبر: 85220196
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

شوق یک روستا از رهایی انسداد راه

۱۶ شهریور ۱۴۰۲، ۸:۴۳
کد خبر: 85220196
شوق یک روستا از رهایی انسداد راه

ساری- ایرنا- پل روستای امیرده بابل که در سیلاب سال ۱۴۰۰ از جا کنده شد، با سرمایه‌گذاری ۴۵۰ میلیارد ریالی دولت در آستانه افتتاح قرار گرفت اما با شوق نوبرانه، اهالی منطقه خواهان بهره برداری قطعی هر چه زودتر این طرح هستند.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا، روستای امیرده که در ۲۰ کیلومتری جنوب بابل در بخش بندپی شرقی واقع شده است دارای جمعیت ۶۰۰ نفری است در این روستا پُلی واقع شده به نام پل امیرده که سیلاب ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ این پل رو از جا کَند و راه ارتباطی سه بخش بندپی غربی و بندپی شرقی به بابلکنار و از آن طرف به جاده شیرگاه و جاده بین المللی فیروزکوه قطع شده است.

سفره آرایی برای تکمیل پُل

دهیار امیرده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان داشت: این پل روزهای پایانی کار خود را سپری می‌کند و یک سری ریزه کاری‌هایی اعم از نقاشی و جوشکاری نهایی در حال انجام است.

رضانژاد اضافه کرد : یکی از مطالبات هر روزه مردم به دهیاری آن است که زودتر این پل مورد بهره‌برداری قرار بگیرد تا مردم از پل لاکچری روستای خود استفاده کنند.

شوق یک روستا برای تکمیل یک پُل

وی اظهار داشت: پل امیرده راه ارتباطی سه بخش بندپی شرقی، بندپی غربی به بابلکنار و از این بخش به جاده بین المللی فیروزکوه متصل می شود.

این دهیار تصریح کرد: در حال حاضر ۲ بخش بندپی شرقی و بندپی غربی برای تردد از پل موقتی که در کنار پل جدید موجود است، استفاده می کنند.

سیلاب به ۲۵ روستا خسارت وارد کرده بود

سیلاب ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ به جاده شیخ‌موسی و راههای روستایی و تخریب دو پل در روستاهای امیرده و گردرودبار و تخریب ۲ پل موقت در روستاهای وولی‌کله و بتلیم منجر شد.

شوق یک روستا برای تکمیل یک پُل

همچنین شالیزارهای برخی از روستاها و دو مزرعه ماهی در روستاهای خریون بندپی‌ شرقی و دولت رودبار بندپی‌غربی در این سیلاب خسارت دیده بود.

شهرستان بابل دارای ۵۴۰ هزار نفر جمعیت است که در شش بخش و هفت شهر و ۶۳۰ روستا زندگی می کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha