۱۳ مهر ۱۴۰۲، ۱۷:۰۵
کد خبر: 85248679
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تردد در حاشیه بابلرود ممنوع شد

۱۳ مهر ۱۴۰۲، ۱۷:۰۵
کد خبر: 85248679
تردد در حاشیه بابلرود ممنوع شد

ساری _ ایرنا _ در پی بارش شدید باران که از ظهر امروز آغاز شد و بالا آمدن سطح آب رودخانه بابلرود تردد و توقف در حاشیه بابلرود ممنوع شد.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا، رودخانه بابلرود یکی از رودخانه‌های پر آب مازندران است که از قلب جنگل‌های هیرکانی در سوادکوه مازندران سرچشمه می‌گیرد و بعد از طی مسافت ۷۸ کیلومتری و عبور از سه شهرستان‌ سوادکوه، بابل و بابلسر به دریای خزر می‌ریزد.

این رودخانه که از وسط شهر بابل عبور می کند در پی بارش شدید باران که هم اکنون هم ادامه دارد سبب بالا آمدن سطح آب این رودخانه شده است. با توجه به اینکه بسیاری از خانه های مسکونی شهروندان بابلی در حاشیه این رودخانه است و جاده ساحلی در مسیر بابلرود واقع شد، شهرداری بابل با صدور اطلاعیه فوری هشدار،ممنوعیت تردد و توقف در کنار بابلرود و جاده ساحلی را اعلام کرد. در این اطلاغیه آمده است شهروندان تا عادی شدن شرایط از تردد و توقف در بابلرود خودداری کنند.

آماده باش ۲۲شهرستان مازندران

مدیریت بحران استانداری مازندران با اشاره به هشدارهای هواشناسی مبنی بر وقوع سیلاب محلی از آماده باش شهرستان های مازندران برای مقابل با سیلاب احتمالی در این منطقه خبر داد.

مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا کشور در گزارشی به رسانه ها با اشاره به صدور هشدار نارنجی مازندران اعلام کرد امروز پنج‌شنبه وقوع بارش‌های سیلابی در مازندران محتمل است.

تردد در حاشیه بابلرود ممنوع شد

پیشتر هواشناسی روز چهارشنبه با صدور هشدار سطح نارنجی، زمان فعالیت این سامانه را از صبح پنج‌شنبه تا صبح روز جمعه هفته جاری و منطقه اثر این سامانه را نیز در سطح استان بویژه در مناطق مرکزی و شرقی اعلام کرد.

در این اخطاریه، بارش باران، گاهی به‌صورت رگباری، وزش باد شدید موقتی رعد و برق پراکنده، احتمال تگرگ، کاهش دما بین چهار تا ۱۰ درجه سلسیوس، در ارتفاعات مه آلودگی، احتمال بارش برف در قلل مرتفع استان را نوع مخاطره این سامانه جوی اعلام شده است.

سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، وزش باد شدید موقت، صاعقه، ریزش سنگ در محورهای کوهستانی، احتمال خسارت به سازه‌های کم مقاوم، شکستن درختان کهن‌سال، اختلال در ناوگان حمل نقل هوایی، ریلی و جاده‌ای و آسیب به محصولات کشاورزی و طوفانی شدن دریا را نیز از اثر مخاطره این سامانه ناپایدار جوی اعلام کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha