سه پارکینگ زائر در سطح راه‌های بخش سلفچگان قم احداث شد

 قم - ایرنا - رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بخش سلفچگان قم گفت: هم‌زمان با موج بازگشت زائران اربعین، سه باب پارکینگ زائر در محورهای باند برگشت بزرگراه قم - اراک، راهجرد - سلفچگان و بزرگراه سلفچگان - دلیجان احداث و آماده بهره‌برداری شد.

به گزارش ایرنا از روابط‌عمومی راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم، حامد قنبری روز دوشنبه در گفت‌وگویی بیان داشت: باتوجه‌به موقعیت کریدوری محورهای مواصلاتی استان، به‌ویژه راه‌های برون‌شهری بخش سلفچگان که مسیر ارتباط ۱۷ استان غربی و جنوبی با مرکز کشور است، تامین ایمنی و تسهیل سفرها، به‌خصوص در ایام مناسبتی همچون اربعین، در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

وی به موقعیت مکانی پارکینگ‌های احداثی اشاره کرد و گفت: با عنایت به تجارب سنوات گذشته و مطالعات میدانی صورت‌گرفته، محل احداث سه باب پارکینگ زائر در محورهای باند برگشت بزرگراه قم - اراک (جنب مسجد ولیعصر (عج)، بزرگراه راهجرد - سلفچگان (مقابل روستای راهجرد) و باند برگشت بزرگراه سلفچگان - دلیجان (جنب روستای حاجی‌آباد) تعیین و نسبت به احداث و آماده‌سازی آن‌ها اقدام شد.

رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سلفچگان در خصوص اقدام های صورت‌گرفته جهت احداث و آماده‌سازی پارکینگ‌های زائر اظهار کرد: به توجه به مکان‌یابی محل احداث پارکینگ‌ها، نسبت به تسطیح مقاطع انتخابی اقدام و در ادامه با اجرای عملیات بارریزی، متراکم‌سازی، آب کوب و استفاده از تراشه‌های آسفالتی نسبت به آماده‌سازی نهایی پارکینگ‌ها اقدام شد.

قنبری مساحت پارکینگ احداثی در باند برگشت بزرگراه قم - اراک را افزون بر پنج هزار مترمربع عنوان کرد و در خصوص مساحت دو پارکینگ دیگر گفت: مساحت پارکینگ احداثی در محور راهجرد سلفچگان بالغ بر ۱۵ هزار مترمربع و پارکینگ احداثی در باند برگشت بزرگراه سلفچگان - دلیجان نیز بیش از ۱۰ هزار مترمربع مساحت دارد.

وی تمامی اقدام های انجام شده جهت احداث این سه باب پارکینگ را در قالب طرح‌های امانی دانست و عنوان کرد: جهت احداث و بهره‌برداری از این پروژه امانی، ۱۵ نفر عوامل اجرایی ضمن بکار گیری ۱۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین، نیمه‌سنگین و سبک، طی بازه زمانی ۱۰ روزه‌ای نسبت به اجرای این طرح اقدام کردند.

بخش سلفچگان به مرکزیت شهر سلفچگان یکی از بخش‌های قم است و دارای یک نقطه شهری و ۴۰ روستا می‌باشد. این بخش بالغ بر ۱۵ هزار تن جمعیت دارد که سه هزار تن آن در شهر سلفچگان زندگی می‌کنند. سلفچگان در ۴۰ کیلومتری جنوب غربی قم قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha