کتابخانه مرکزی خرم آباد، سیزدهمین کتابخانه مرکزی کشور است

خرم آباد - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کتابخانه مرکزی خرم آباد یکی از کم نظیرترین مجموعه های فرهنگی کشور به لحاظ معماری و سیزدهمین مجموعه از کتابخانه های مرکزی خاص کشور است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "محمدمهدی اسماعیلی" روز جمعه در حاشیه افتتاح کتابخانه مرکزی خرم آباد در جمع خبرنگاران، ضمن قدردانی از نماینده ولی فقیه و استاندار لرستان برای اهتمام ویژه در رفع مسائل فرهنگی استان، اظهار کرد: کتابخانه مرکزی خرم آباد یکی از کم نظیرترین مجموعه های فرهنگی کشور به لحاظ معماری و سیزدهمین مجموعه از کتابخانه های مرکزی خاص کشور است که بهره برداری آن در لرستان آغاز شد.

وی افزود: این طرح سال گذشته بهره برداری شده بود، اما نیاز به تجهیزات داشت که امروز مجموعه خدماتی که در این کتابخانه ارائه می شود، تنها معطوف به کتاب نیست، بلکه بسیاری از خدمات جانبی همچون آزمایشگاه، آشنایی با فعالیت های فنی و حرفه ای و درسی دانش آموزان هم در این مجموعه انجام می شود که از سیاست هایی است که دنبال می کنیم.

وزیر ارشاد با اشاره به بهره برداری از فاز نخست این کتابخانه، تصریح کرد: ایجاد یک فروشگاه بزرگ کتاب هم در کنار این مجموعه پیش بینی شده و از ویژگی های بارز آن می توان به بودن در کنار مصلی مرکزی شهر به عنوان محور بودن مسجد و مصلی برای انجام فعالیتهای فرهنگی اشاره کرد.

اسماعیلی بیان کرد: این مجموعه هدیه ای از طرف دولت سیزدهم به مردم فرهنگی لرستان است و تلاش می شود فازهای بعدی این مجموعه نیز به سرعت انجام شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز جمعه به استان لرستان سفر کرده است، شرکت در نماز جمعه، سخنرانی پیش از خطبه های نماز و افتتاح کتابخانه مرکزی خرم آباد از دیگر برنامه های سفر نیم روزه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به لرستان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha