کتابخانه مرکزی خرم آباد ۲۲ سال پس از کلنگ زنی بهره برداری شد

خرم آباد - ایرنا - کتابخانه مرکزی خرم آباد روز جمعه با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ۲۲ سال پس از کلنگ زنی، به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی لرستان در آیین بهره برداری از این طرح گفت: کتابخانه مرکزی خرم آباد مطالبه دیرین مردم لرستان است که با تخصیص مصوبات سفر رییس جمهور به استان، امروز با گذشت ۲۲ سال پس از کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی، به بهره برداری رسید.

« سید سجاد راستخانه» افزود: عملیات اجرایی کتابخانه مرکزی خرم آباد سال ۸۰ آغاز شده و تاکنون به عنوان بزرگترین و قدیمی ترین پروژه فرهنگی نیمه کاره استان تکمیل نشده بود که در جریان سفر آذرماه ۱۴۰۰ رییس جمهور به این استان،۲۳۰ میلیارد ریال برای این طرح مصوب شد.

کتابخانه مرکزی خرم آباد ۲۲ سال پس از کلنگ زنی بهره برداری شد

وی ادامه داد: زیربنای این طرح فرهنگی هفت هزار و ۵۰۰ متر مربع می باشد که ۵۰۰ میلیارد ریال برای احداث ساختمان و ۱۲۰ میلیاد ریال برای تجهیز آن هزینه شده است و اکنون موجودی اولیه کتاب های آن به حدود ۴۰ هزار جلد می رسد.

وی یادآور شد: ساختمان این طرح شهریورماه پارسال با حضور "محمد اسلامی" معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی افتتاح شد و پس از حدود یک سال از آن مراسم، تجهیز کتابخانه نیز انجام شد و ۱۸ هزارمتر مربع فضای کتابخانه‌ای لرستان به ۲۶ هزار متر مربع رسید و امروز برای علاقه مندان بهره برداری شد.

کتابخانه مرکزی خرم آباد ۲۲ سال پس از کلنگ زنی بهره برداری شد

به گفته راستخانه ۲۰ خدمت در کتابخانه های مرکزی ارائه می شود و پیش از این ۱۲ استان کشور از کتابخانه مرکزی برخوردار بودند که بهره مندی از نگارخانه، خدمات مبتنی بر وب، تالار علم و خلاقیت، مخزن کتاب کودک و نوجوان، ساخت‌کده، بخش استان‌شناسی، بخش های ویژه ناشنوایان، نابینایان و سالن های جداگانه مطالعه و پژوهش از جمله خدمات این مراکز هستند.

وی بیان کرد: بخش "تالار سنتی" برای نخستین بار در کتابخانه مرکزی خرم آباد احداث شده است تا فضایی متناسب با فرهنگ و تاریخ استان برای نشست های کتابخوانی، شب شعر، نقالی و سایر فعالیت های مشابه فراهم شود و این مرکز به مامنی برای ادب دوستان و علاقه مندان به کتاب تبدیل شود.

دیدار با نماینده ولی فقیه در لرستان، شرکت در نماز جمعه و سخنرانی پیش از خطبه ها از دیگر برنامه های سفری نیم روزی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به لرستان بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha