افراد مدعی دفاع از حقوق اساتید، ۳ هزار جوان متخصص را بی‌حیثیت و طرد کردند

تهران- ایرنا- سخنگوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در توئیتی نوشت: افرادی مدعی دفاع از حقوق اساتید هستند که در زمان ریاست جمهوری خود سه هزار جوان متخصص و تحصیلکرده را بی‌حیثیت و طرد کردند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، علی شمسی‌پور در این توئیت آورده است: امروز کسانی مدعی دفاع از حقوق اساتید هستند و اخبار دروغ در این زمینه رواج می‌دهند که در دوره ریاست جمهوری خود حق قانونی ۳۰۰۰ نفر از جوانان متخصص و تحصیلکرده کشور را با نیت سیاسی و شعار "وما ادریک ما بورسیه" لگدمال کردند. آنها را بی حیثیت و طرد کردند. این ادعا از این جماعت مسموع نیست.

افرادی مدعی دفاع از حقوق اساتید هستند که ۳ هزار جوان متخصص را بی‌حیثیت و طرد کردند

چندی پیش خبر قطع همکاری تعدادی از اساتید دانشگاهی و اعضای هیات علمی، واکنش هایی را به همراه داشت. رییس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم ضمن رد این آمار و کذب خواندن آنها در گفت و گویی که با خبرنگار ایرنا داشت، اعلام کرد: جذب و ادامه فعالیت اعضای هیات علمی دانشگاه ها در چهارچوب قانون صورت می گیرد. هیچ کس نمی تواند به استادی بگوید شما بروید یا بمانید.

سخنگوی وزارت علوم نیز پیش از این در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرده بود که هیات های اجرایی جذب دانشگاه ها مستقل و منتخبی از اعضای هیات علمی همان دانشگاه و از جهت علمی و صلاحیت های عمومی افراد تاییدشده هستند و کسی نمی تواند آنها را در خصوص‌ رای و نظرشان، تحت فشار بگذارد و این امر با شاخص استقلال دانشگاه هم‌خوانی دارد. بنابراین کسی نمی تواند به آنها اجبار کند فردی را برای عضویت هیات علمی انتخاب، یا با فردی قطع همکاری کنند یا همکاری با فردی را ادامه دهند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha