۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۱۷
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85216376
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۰۰ مادر و معلم کتابخوان، عضو افتخاری کانون پرورش فکری کلاله شدند
عکس آرشیوی است

گنبدکاووس- ایرنا- مسوول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کلاله گفت: ۲۰۰ نفر از مادران و معلمان این شهرستان در حرکتی ابتکاری برای ترویج بهتر فرهنگ مطالعه به عضویت کانون پرورش فکری این شهرستان درآمدند.

زینب سنچولی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: این مادران و معلمان کتاب‌های حوزه کودکان و نوجوانان موجود در کانون پرورش فکری را مطالعه کرده و به صورت قصه‌گویی برای فرزندان و دانش آموزان خود تعریف می‌کنند.

وی افزود: این مرکز کتابخانه تخصصی ادبی با رویکرد ادبیات پایداری دارد و در حوزه دفاع مقدس، کارگاه‌های شعر نویسی، داستان نویسی، زندگی‌نامه نویسی و کتابسازی دایر کرده است.

به گفته وی، این مرکز کتابخانه تخصصی کودکان و نوجوانان است و هر ساله در چندین نوبت از نویسندگان شاخص این حوزه برای دیدار چهره به چهره با اعضای کانون دعوت می‌کنیم و تاکنون ۲۰ نویسنده از جمله کلر ژوبرت (نویسنده فرانسوی ساکن ایران)، داود امیریان، عباس جهانگیریان، انسیه موسویان، مریم محمدخانی، علی اصغر سیدآبادی و عبدالرحمان اونق مهمان کودکان کلاله‌ای شدند.

مسوول کانون پرورش فکری کلاله تعداد کتاب‌های موجود در این مرکز را ۱۲ هزار و ۸۵۰ جلد اعلام و بیان کرد: بیشترین استقبال جمعیت ۷۰۰ نفره عضو این مرکز از کارگاه‌های ادبیات کهن و شعرخوانی و مشاعره است.

سنچولی ادامه داد: کارگاه‌های متنوع با عنوان نوشتن خلاق، کاردستی، گل بازی، سفالگری، سوزن دوزی، روخوانی کتاب، نمایش خلاق و قصه گویی هم برای علاقمندان در این مرکز برگزار می‌شود و در حوزه ادبیات پایداری (دفاع مقدس) تاکنون سه مجموعه آثار نوشته شده توسط اعضای کانون با نام‌های «یک مشت سکوت، ماهیچ و چشم‌های تو کتاب قصه جنگ است» جمع آوری و چاپ شده است.

۲۰۰ مادر و معلم کتابخوان، عضو افتخاری کانون پرورش فکری کلاله شدند

وی گفت: در کارگاه روخوانی کتاب کودک در مرکز کلاله آثار خانم ژوبرت در مدت چهار ماه به طور کامل برای اعضای خوانده شد و بچه‌ها برای این نویسنده نقاشی کشیدند و نامه نوشتند و در همین رابطه نقاشی و نامه عضو معلول مرکز به نام مهدیس خواجه داد (هشت ساله) هم ارسال شد و خانم ژوبرت با اطلاع از معلولیت این کودک از گروه خیران گمنام خواست برای وی ویلچر تهیه کنند.

مسوول کانون پرورش فکری کلاله بیان کرد: در مراسمی با حضور مسوولان استانی و شهرستانی ویلچر و هدایای فرهنگی به این کودک اهدا شد.

به گزارشی ایرنا، ژوبرت کلر متولد فرانسه دارای مادری پزشک و پدری هنرمند در ۱۹ سالگی مسلمان و پس از ازدواج با یک ایرانی به ایران آمده و در کشور ما زندگی می‌کند و ده‌ها کتاب در حوزه ادبیات مذهبی برای کودکان و نوجوانان را در کارنامه خود دارد و یکبار هم به کلاله سفر کرده است.

شهرستان کلاله ۱۳۰ هزار نفر جمعیت دارد که در دو نقطه شهری و ۱۲۰ روستا سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha