۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۵:۱۴
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85240852
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مسابقه نقاشی کودکان گنبدی به یاد رزمندگان دفاع مقدس
مسابقه نقاشی کودکان گنبدی با موضوع ایثار و شهادت

گنبدکاووس - ایرنا - حدود ۱۰۰ نفر از دانش‌آموزان دختر پایه ششم ابتدایی مدارس گنبدکاووس به‌مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس (۳۱ شهریور تا ۶ مهر) و به یاد ایثارگری و شجاعت شهیدان و رزمندگان این دوران، مسابقه نقاشی برگزار کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در پایان این مسابقه نقاشی که روز چهارشنه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره ۲ گنبدکاووس و به همت مدیر و مربیان ۲ کانون این شهرستان، سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری گنبد و هنگ مرزبانی اترک استان گلستان برگزار شد، صاحبان ۱۰ اثر برتر با نظر هیات داوران جایزه دریافت کردند.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره ۲ گنبدکاووس، هدف از برگزاری این برنامه فرهنگی را آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان با رشادت‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس و ترویج فرهنگ از خودگذشتگی و ایثار ذکر کرد و گفت: علاوه بر مسابقه نقاشی «فریده محمدیون» یکی از رزمندگان گنبدی دوران دفاع مقدس و نویسنده کتاب «جبهه عشق» برای شرکت کنندگان خاطره گویی کرد.

سمیه محمدی افزود: در این مسابقه ۱۰۰ نفر از دانش آموزان دختر پایه ششم ابتدایی شرکت کردند و به خلق آثار خود را با استفاده از «مدادرنگی، ماژیک، مداد شمعی و آبرنگ» پرداختند.

مسابقه نقاشی کودکان گنبدی به یاد رزمندگان دفاع مقدس
آثار برتر مسابقه نقاشی کودکان گنبدی به مناسبت هفته دفاع مقدس

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری گنبدکاووس هم به خبرنگار ایرنا گفت: شهرداری و شورای اسلامی این شهر در راستای اهداف سازمانی و ترویج و توسعه فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ورزشی، با همه ادارات و نهادها در اجرای برنامه‌های ذکر شده، مشارکت داشته و خواهد داشت.

محمد شیخی افزود: سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری گنبدکاووس با همکاری کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان اقدام به برگزاری مسابقه نقاشی ایثار و شهادت با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با رشادت‌ها و فداکاری‌های رزمندگان، الگو پذیری از شهدا و ارج نهادن به مقام شامخ این عزیزان در دوران هشت سال دفاع مقدس کرد.

۶۰ برنامه فرهنگی با موضوع دفاع مقدس ویژه کودکان گلستانی برگزار شد

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان هم در سخنانی کوتاه برای دانش آموزان شرکت کننده در این مسابقه، از برگزاری ۶۰ برنامه فرهنگی، هنری و ادبی باموضوع دفاع مقدس ویژه کودکان و نوجوانان این استان خبر داد و گفت: باید تلاش کنیم پیام شهدا را به نسل آینده انتقال دهیم و بهترین راه نیز استفاده از زبان هنر است.

الهه غیناقی افزود: مسابقه عکس نوشت و کاردستی لاله‌های سرخ، سفالگری خاکریزها، قهرمانان جاوید، غیور مردان کوچک، یادواره شهدای دانش آموز شهرستان‌ها، دیدار با خانواده‌های شهدا، نمایشگاه بال‌های خونین، نقد و بررسی کتاب با موضوع دفاع مقدس، مسابقه نشانه سرفرازی، مسابقه نقاشی سروهای ماندگار، معرفی وقایع و ایام با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، کارگاه ادبی با عنوان رفیق شهیدم، دعوت از میهمان ویژه خانواده شهدا یا جانبازان از جمله ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس در کانون پرورش فکری گلستان است.

وی با تاکید برضرورت تبیین مسائل جنگ و دفاع مقدس برای کودکان و نوجوانان اضافه کرد: در شرایط فعلی جامعه که کودک و نوجوان ما در حال هویت‌سازی هستند، تبیین مسائل دوران دفاع مقدس برای آنها لازم و ضروری است.

غیناقی همچنین باتاکید بر ضرورت تبیین نقش زنان در دوران دفاع مقدس، ادامه داد: همه ما مسوولیم که برای نسل امروز ایثار و از خود گذشتگی‌ها رزمندگان مان را بیان کنیم و به آنها بگویم چرا اسم این جنگ شد، دفاع مقدس؟ چه کسی و چرا جنگ را شروع کرد؟ و سوالات مشابه دیگر را به درستی پاسخ دهیم.

گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha