قول مساعدت وزیر علوم برای تحصیل نخبه مازندرانی

تهران- ایرنا- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دیدار با رتبه ۲۵ کنکور انسانی، به پدر و مادر او قول داد تا تمامی امکانات ممکن برای تحصیل فرزندشان که به دلیل معلولیت جسمی با محدودیت‌های زیادی مواجه است، به کار گرفته و در اختیار آنها گذاشته شود.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، روز دوشنبه ۵ شهریور، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، با سید اسماعیل نصراللهی یکی از رتبه‌های دو رقمی کنکور ۱۴۰۲ دیدار و گفت‌وگو کرد.

سید اسماعیل نصرالهی دانش آموز ساروی توانست با وجود معلولیت شدید جسمی و حرکتی اما با اراده و پشتکار قوی و البته با فداکاری مادری مهربان تابوهای موجود در مورد کنکور را بشکند و رتبه ۲۵ کنکور سراسری رشته علوم انسانی را از آن خود کند.

وزیر علوم به این نخبه کشورمان گفت: علاوه بر دعای خیر پدر و مادر که به شما در رسیدن به اهدافت کمک می‌کند، ما هم در وزارت علوم و فناوری این مورد ویژه را پیگیری می‌کنیم و وظیفه خود می‌دانیم که این کار را انجام دهیم.

زلفی گل درباره دانشگاه‌های مورد نظر از او پرسید که سید اسماعیل نصراللهی در پاسخ گفت: دانشگاه تهران اولویت اول و دانشگاه شهید بهشتی اولویت دوم من است.

وزیر علوم با اشاره به رتبه عالی کسب شده توسط این دانش آموز مازندرانی، به‌رغم محدودیت‌های فیزیکی ناشی از معلولیت، این نکته را گفت که خوشبختانه با توجه به رتبه و بر اساس موافقت‌نامه‌ای که با بنیاد ملی نخبگان داشتیم، شما بورسیه خواهید شد و از این به بعد حقوق هم دریافت خواهید کرد.

وی افزود: من آینده روشنی را برای شما می‌بینم و امیدوارم که مدارج عالی را طی کرده و برای کشور و مردم به عنصری مفید تبدیل شوید. ما هم شرایط را بررسی می‌کنیم تا در صورت امکان به صورت برخط و در غیر این صورت با هماهنگی‌های انجام شده به شکل دیگری امکان تحصیل برای شما فراهم شود.

این رتبه دو رقمی کنکور در مورد رشته مورد علاقه اش هم به وزیر گفت: من یک سری مطالعات در حوزه فلسفه داشتم، اما سال آخر دبیرستان بیشتر به آن علاقه‌مند شدم. فلسفه شیرینی خاصی برای من دارد و اگر هر کس آن شیرینی را درک کند، به آن علاقمند می‌شود. فلسفه قوانین بنیادین جهان هستی را بیان می‌کند و درباره چیستی و چرایی کائنات به ما اطلاعات می‌دهد.

قول مساعدت وزیر علوم برای تحصیل نخبه مازندرانی

پدر اسماعیل که خود دندانپزشک هم هست، در دیدار با وزیر علوم از سختی‌های دوران تحصیل فرزندش گفت: ما در همه مراحل تحصیل پسرمان، لطف خدا را می‌دیدیم و این راه را برای ما باز می‌کرد. در زمان کرونا، تحصیل بچه‌ها به صورت آنلاین بود، اما الان که شرایط فرق کرده این نگرانی از طرف خود سید اسماعیل وجود داشت که در صورت قبولی در دانشگاه، ادامه تحصیل او چگونه خواهد بود؟

وی ادامه داد: اگر امکان آن وجود داشته باشد که شخصی در کنارش قرار بگیرد تا در کلاس درس به او کمک کند، عالی می‌شود.

پدر رتبه ۲۵ کنکور انسانی درباره علاقه فرزندش به تحصیل گفت: او عاشق رشته فلسفه است و از وقتی با این رشته آشنا شده، همیشه می‌گوید که دوست دارد آن را ادامه دهد و ما تقاضا داریم که راه برای تحصیل او بسته نشود.

قول مساعدت وزیر علوم برای تحصیل نخبه مازندرانی

پری حجی‌زاده مادر این نخبه مازندرانی هم از نگرانی‌های فرزندش برای ادامه تحصیل در دانشگاه گفت و افزود: پسر من دائم نگران این بوده و هست که شاید نتواند در دانشگاه تحصیل کند. من در طول دوران تحصیل به او می‌گفتم که تو تمام تلاش خودت را بکن، مطمئن باش که خدا هم به تو کمک می‌کند.

قول مساعدت وزیر علوم برای تحصیل نخبه مازندرانی

در حاشیه این دیدار، پدر سید اسماعیل نصراللهی در پاسخ به خبرنگار ایرنا درباره این سوال که انگیزه اصلی شما و همسرتان برای حمایت از فرزندتان به منظور شرکت در آزمون سراسری چه بوده است، گفت: خود اسماعیل انگیزه اصلی ما بود. گاهی اوقات ما خسته می‌شدیم، اما وقتی شور و اشتیاق و البته استعدادهای پسرمان را می‌دیدیم، انرژی می‌گرفتیم و به این مسیر سخت ادامه می‌دادیم. اسماعیل چند مقام هم در رشته شطرنج دارد که بعضی از آنها در سطح شهرستان و بعضی از آنها هم استانی هستند.

وی درباره این سوال که به فرزندشان با وجود محدودیت‌های شدید فیزیکی، به چه شکل درس می‌خوانده هم گفت: بیشتر وقت‌ها مادرش و گاهی که او خسته می‌شد من مطالب کتاب درسی را برای او می‌خواندیم و او با شنیدن و حفظ کردن درس‌ها خودش را برای آزمون‌های تستی آماده می‌کرد. در یکی از سال‌های تحصیلش، مدیر مدرسه با دیدن شرایط، در ابتدا از درس خواندن او جلوگیری کرد، اما وقتی نتیجه آزمون استعدادهای درخشان آمد، ورق برگشت و نظرها تغییر کردند.

نصراللهی از دو نوبتی شدن کنکور ابراز خوشحالی کرد و ادامه داد: وقتی نتایج کنکور نوبت اول در دی ماه منتشر شد، من دیدم که درصدهای خوبی دارد، برای همین به او امیدواری دادیم و حمایتش کردیم که ادامه بدهد و خسته نشود. در طول این مسیر همواره حامی او بودیم و به او و استعدادش ایمان داشته و داریم و آرزو می کنیم که فردی مفید برای جامعه و کشورش بشود. همچنین از مسئولان تقاضا می کنیم که شرایط ادامه تحصیل برای او را فراهم کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha