رییس بنیاد ملی نخبگان درگذشت اسماعیل نصراللهی، نخبه‌ علمی کشور را تسلیت گفت

تهران- ایرنا- رییس بنیاد ملی نخبگان در پیامی درگذشت سید اسماعیل نصراللهی، نخبه‌ علمی کشور که روز گذشته بر اثر حادثه گازگرفتگی جان باخت را تسلیت گفت.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی رئیس بنیاد ملی نخبگان در پیامی درگذشت ناباورانه سید اسماعیل نصراللهی، نخبه‌ی علمی کشور همراه با پدر گرامی‌اش دکتر سیداحمد نصراللهی را تسلیت گفت.

در پیام رییس بنیاد ملی نخبگان آمده است:خبر هجرت ناباورانه، نخبه ی علمی، سید اسماعیل نصراللهی همراه با پدر گرامی اش دکتر سید احمد نصراللهی از دنیای فانی به سرای باقی که در اخبار آمده بود همه ما را متاسف و متأثر کرد.

وی افزود: وقتی در مهر ماه سال گذشته در همایش ملی نخبگان، جشن موفقیت او را در کنکور سال ۱۴۰۲ و کسب رتبه بیست و پنج در زیر گروه علوم انسانی برگزار کردیم، هرگز در اندیشه هجران او به این زودی نبودیم.

دهقانی فیروزآبادی نوشت: این نخبه ی سفر کرده تبلور اراده ی انسان در کره خاکی بود که با آن همه محرومیت در سلامت جسمی و با حمایت و هدایت والدین بخصوص مادر بزرگوارش همه نشدنی ها برای یک فرد معلول را شدنی کرد. خدایش، او و پدر عزیزش را بیامرزد و در بهشت جاوید سرایشان دهد. از خداوند منان برای مادر داغدیده و سخت اراده او شفای عاجل و صبر جمیل را مسئلت دارم.

رئیس بنیاد ملی نخبگان درگذشت اسماعیل نصرالهی، نخبه‌ علمی کشور را تسلیت گفت

به گزارش ایرنا ، نخبه جوان اهل ساری که با وجود معلولیت شدید جسمی و حرکتی به موفقیت‌های علمی شاخصی دست یافته بود و پارسال در کنکور سراسری رتبه ۲۵ گروه علوم انسانی را کسب کرده بود، روز گذشته (جمعه) بر اثر مسمومیت با گاز منواکسیدکربن در روستای پاجی از توابع بخش دودانگه شهرستان ساری همراه پدرش جان باختند. در این حادثه گازگرفتگی دکتر سید احمد نصراللهی (جراح دندانپزشک) پرسنل بیمارستان امام خمینی(ره) ساری و فرزندش سید اسماعیل نصراللهی جوان نخبه و دارنده رتبه ۲۵ کنکور سال گذشته رشته علوم انسانی بر اثر نشت گاز در ویلای شخصی جان باختند.

زنده‌یاد سید اسماعیل نصراللهی با توجه به معلولیت شدید جسمی حرکتی پارسال پس از موفقیت در کنکور سراسری مورد توجه رسانه‌ها و مسئولان استان و کشور قرار گرفته بود تا جایی که وزیر علوم، تحقیقات و فناوری پارسال با این جوان نخبه معلول دیدار کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha