انتظار ۱۴ ساله مردم خمین برای افتتاح بیمارستان۱۴۴ تخت‌خوابی+فیلم

خمین - ایرنا - انتظار مردم دیار خمین برای افتتاح بیمارستان ۱۴۴ تخت خوابی حضرت فاطمه (س) این شهرستان ۱۴ ساله شد و رسانه های این خطه هرسال ازا فتتاح این مرکز درمانی در ماه یا سال بعد خبر می دهند.

به گزارش ایرنا، ارتقای شبکه بهداشت و درمان خمین به دانشکده علوم پزشکی موجب کیفی سازی خدمات حوزه سلامت به شهروندان زادگاه امام راحل شده است.

حوزه بهداشت و درمان خمین در سال های اخیربا جهش در شاخصه‌ها و خدمات بهداشتی و درمانی این شهرستان توانست مشکلات و کمبودهای این حوزه را تا حد قابل قبولی حل کند و بستر تربیت نیروی انسانی ماهر برای حوزه سلامت در این شهرستان را مهیا کرده است.

عملیات اجرایی بیمارستان ۱۴۴ تختخوابی حضرت فاطمه (س) از سال ۸۸ در خمین آغاز شد و بهره برداری از این بیمارستان گام بزرگ دانشکده علوم پزشکی خمین برای توسعه شاخص های درمان در این شهرستان است.این بیمارستان با ۱۲ هزار مترمربع وسعت و امکاناتی به‌روز، برای پاسخگویی به درمان‌های تخصصی، به عنوان یکی از بزرگترین مرکز درمانی استان مرکزی احداث شد.

بهره‌برداری از بیمارستان ۱۴۴ تختخوابی خمین بسیاری از مشکلات و چالش‌های این شهرستان در زمینه خدمات درمانی رفع خواهد شد و پس از تخصیص اعتبارات به این طرح درمانی، بهره برداری بیمارستان به سال و ماه های آتی وعده داده می‌شود.

پروژه‌ای که قرار بود در کمترین زمان ممکن کمکی به تامین زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی شهروندان خمین باشد اما با وجود هزینه‌های میلیاردی این پروژه همچنان افتتاح نشده است و مردم این شهرستان بسیار امید داشتند که پس از سفر رییس دولت سیزدهم به این خطه، چشم انتظاری هایشان برای افتتاح بیمارستان پایان پیدا کند.

با توجه به فرسودگی بیمارستان امام خمینی(ره) این شهرستان که بیش از نیم قرن از ساخت آن می گذرد، شهروندان خمینی خواستار تکمیل و بهره برداری بیمارستان حضرت فاطمه(س) هستند.

پیشرفت فیزیکی ۹۸ درصدی بیمارستان حضرت فاطمه(س) خمین

به گفته نماینده عالی دولت در خمین ؛ ۹۸ درصد از بیمارستان ۱۴۴ تختخوابی این شهرستان تکمیل شده و در حال تجهیز است.

حمید کمانکش افزود: این مرکز درمانی و بستری در آینده نزدیک به‌عنوان بیمارستان دوم یا تکمیلی بیمارستان قدیم خمین به بهره‌برداری خواهد رسید.

بهره‌برداری از بیمارستان حضرت فاطمه(س) خمین مطالبه به حق مردم است

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی نیز بهره برداری از بیمارستان ۱۴۴ تختخوابی حضرت فاطمه (س) خمین را مطالبه جدی و به حق مردم این شهرستان بیان کرد.

علیرضا نظری گفت: عملیات اجرایی این بیمارستان از سال‌ها قبل آغاز شده و با توجه به محدودیت‌های منابع مالی دولت‌های گذشته، تکمیل این مرکز درمانی به تعویق افتاد.

وی ادامه داد: براساس زمان‌بندی مشخص شده بیمارستان حضرت فاطمه(س) خمین پس از رفع اشکالات باید در اسفند ۲ سال قبل بهره‌برداری می‌شد و اما اکنون حتی تحویل موقت هم انجام نشده است.

نماینده مردم خمین در مجلس یازدهم گفت: یکی از سوالات و پیگیری‌های اصلی از وزرای بهداشت و راه و شهرسازی، بهره برداری از بیمارستان ۱۴۴ تختخوابی شهرستان است.

نظری توضیح داد: با توجه به اینکه خمین می‌تواند یک مرکز حوزه بهداشت و درمان برای استفاده شهرهای الیگودرز، محلات، دلیجان و گلپایگان باشد هرچه زودتر نسبت به تحویل ، تجهیز و تامین نیروی انسانی این مرکز درمانی باید اقدام شود.

وی گفت: زادگاه امام راحل ۴۳ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی تک بیمارستانی است و فرسودگی بیمارستان خمین می‌تواند در صورت وقوع زلزله یا حوادث دیگر امنیت جانی بیماران و نیروی انسانی این مرکز درمانی را به خطر بیندازد.

نماینده مردم خمین در خانه ملت ادامه داد: بسیاری از مراجعه کنندگان به تنها بیمارستان خمین برای دریافت خدمات درمانی سبک ناچار به اعزام به شهرهای اراک، کاشان، قم و تهران هستند و این مسئله زیبنده زادگاه امام راحل نیست.

نظری افزود: این اعزام‌ها موجب نگرانی بیمار و همراهان بیمار در یک شهر می‌شود و انتظار می‌رود با بهبود وضعیت درمانی و بستری خمین ارائه خدمات درمانی در بیمارستان این شهرستان انجام شود.

رییس دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: ساخت و بهره‌برداری از بیمارستان ۱۴۴ تخت‌خوابی این شهرستان گام بزرگی برای توسعه شاخص‌های درمانی در جنوب استان مرکزی است.دکتر سجاد رحیمی افزود: ایجاد زیرساخت‌های این بیمارستان به صورت استاندارد یکی از دلایل مهم سخت‌گیری‌ها در ساخت و تاخیر در بهره‌برداری از این مرکز درمانی و بستری است.

وی بیان کرد: به منظور افزایش سطح کیفیت خدمات درمانی، از تجهیزات پیشرفته و جدید در این مرکز درمانی استفاده می‌شود.

رییس دانشکده علوم پزشکی خمین ادامه داد: بیمارستان ۱۴۴ تختخوابی این شهرستان بیمارستان سبز از نظر محیط زیست و دوستدار بیمار است و ارایه خدمات بر اساس استانداردهای روز انجام می‌شود.

رحیمی با اشاره به اینکه، زیربنای این طرح درمانی ۱۲ هزار مترمربع وسعت دارد، تاکید کرد: پس از تحویل بیمارستان از سوی راه و شهرسازی، تجهیز آن به سرعت آغاز می‌شود.

وی عنوان کرد: امید است با راه اندازی این مرکز درمانی برای بیش از ۴۰۰ نفر از جوانان خمین به صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد شود.

رییس دانشکده علوم پزشکی خمین یادآور شد: بیمارستان فعلی این شهرستان فرسوده و بنای آن حدود ۵۰ سال قدمت دارد و از وضعیت مناسبی برخوردار نیست.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی با اشاره به اقدامات راه و شهرسازی در دولت سیزدهم در استان، اظهار کرد: یکی از مهمترین برنامه‌ها و رویکردهای دولت سیزدهم تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است.

حمید انعامی گفت: تکمیل پروژه بیمارستان ۱۴۴ تختخوابی در شهرستان خمین یکی از مطالبات جدی مردم این شهرستان است.

وی بیان کرد: در این پروژه برای اجرا چند قرارداد کلی منعقد شده به طوری که در قرارداد اول این پروژه که برای اجرای سازه بتنی پروژه بیمارستان خمین و با کارفرمایی سازمان مجری تاسیسات دولتی و عمومی منعقد شده بود، ۱۰۸ میلیارد ریال در نظر گرفته شده بود که از دی ماه سال ۸۹ کار آغاز و براساس قرارداد ۳۰ ماهه باید پایان می پذیرفت که در نهایت با اعمال ماده ۴۸ و خاتمه پیمان، کار در خرداد ۹۳ متوقف شد.

انعامی خاطرنشان کرد: در قرارداد دومی با موضوع اجرای عملیات باقیمانده پروژه بیمارستان ۱۴۴ تختخوابی خمین با قراردادی بیش از ۱۹۴ میلیارد ریال اعتبار از ۳۰ خردادماه ۹۳ و با پیش‌بینی ۳۰ ماهه کار انجام گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی ادامه داد: پارسال نیز قراردادی برای عملیات تکمیل ابنیه و تاسیسات الکتریکی و مکانیکی ساختمان اصلی و ساختمان‌های جنبی و محوطه سازی بیمارستان ۱۴۴ تختخوابی خمین منعقد شد.

انعامی خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما این است تا با پیگیری و اقدام جهادی هر چه سریع‌تر کار را به اتمام رسانده و بتوانیم با توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمان در این شهرستان گامی در راستای رضایت‌مندی اجتماعی مردم در شهر خمین برداریم.

خمین در جنوب استان مرکزی است و این شهرستان با ۱۰۵ هزار نفر جمعیت یک مرکزی بستری و درمانی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha