۵۰ هزار تخت بیمارستانی به ظرفیت درمان کشور اضافه می‌شود

خمین - ایرنا -  معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: یکی از کارهای اصلی این وزارتخانه توسعه زیرساخت‌ها است و در راستای طرح توسعه تخت‌های بیمارستانی، افزایش بیش از ۵۰ هزار تخت در سطح کشور در دست اقدام است.

به گزارش خبرنگار ایرنا بهروز رحیمی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان ۱۴۴ تخت‌خوابی خمین در جمع خبرنگاران، افزود: خمین با توجه به برخورداری از دانشکده علوم پزشکی یکی از شهرهای خوب برای ایجاد فضای جدید بیمارستانی است.

وی بیان کرد: پروژه بیمارستان ۱۴۴ تخت‌خوابی شهرستان خمین بعد از ۱۴ سال به پیشرفت فیزیکی ۹۸ درصد رسیده و در مراحل نهایی است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: بخشی از تجهیزات مورد نیاز این بیمارستان تامین شده و تجهیزات بعدی نیز در هفته‌های آتی تامین می‌شود و این مرکز درمانی و بستری از ماه آینده می‌تواند پذیرش بیمار داشته باشد.

رحیمی تاکید کرد: به طور معمول نواقص در انتهای پروژه‌ها وجود دارد و رفع نواقص بیمارستان جدید خمین در نشست‌های مختلف به پیمانکار اعلام شده است و پس از رفع این نواقص، این طرح مهم بهره‌برداری می‌شود.

وی عنوان کرد: با توجه به مشکلات بیمارستان فرسوده فعلی خمین، انتظار است، بیمارستان ۱۴۴ تخت‌خوابی این شهرستان با کادری مجرب، خدماتی بهتر و شایسته‌تر به مردم ارایه دهد.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی نیز به خبرنگاران گفت: بیمارستان ۱۴۴ تخت‌خوابی خمین از ۱۸ شهریورماه جاری به صورت موقت تحویل می‌شود و در ماه‌های آتی به طور کامل آماده ارایه خدمات به شهروندان است.

علیرضا نظری افزود: بیمارستان فعلی خمین قدمتی طولانی دارد و با توجه به قدمت آن، از انتفاع خارج شده است.

وی، با اشاره به اینکه ساخت بیمارستان ۱۴۴ تخت‌خوابی خمین از ۱۴ سال قبل آغاز شده، گفت: در سال‌های گذشته تزریق اعتبارات برای تکمیل این بیمارستان ضعیف بود.

نماینده مردم خمین در خانه ملت ادامه داد: بیمارستان جدید ساخت این شهرستان قبل از سال ۱۳۹۹، ۴۴ درصد پیشرفت با اعتبار ۶۱۰ میلیارد ریال داشت.

نظری اظهار کرد: برخلاف محدودیت‌های اعتباری دولت، این پروژه هم اکنون آماده بهره‌برداری است و سه‌هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل آن تزریق شده است.

وی تاکید کرد: بهره‌برداری از بیمارستان ۱۴۴ تخت خوابی خمین گوشه‌ای از خدمات نظام به ملت ایران است.

بازدید از بیت تاریخی امام خمینی(ره ) و افتتاح اورژانس شهری شماره ۲ خمین از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به شهرستان خمین بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha