۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۰۶
کد خبرنگار: 1014
کد خبر: 85207546
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

واکسیناسیون سگ ها علیه بیماری هاری در البرز

۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۰۶
کد خبر: 85207546
واکسیناسیون سگ ها علیه بیماری هاری در البرز

کرج - ایرنا - رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی دامپزشکی استان البرز با اشاره به اجرای طرح سراسری مایه کوبی علیه بیماری زئونوز (بیماری های مشترک) هاری در استان، گفت: واکسیناسیون سگ های صاحب دار روستایی علیه بیماری هاری در پنج ماهه اول سال جاری ۵۳ درصد رشد داشته است.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان البرز، «علی اصغر شریفی» روز چهارشنبه افزود: در طرح واکسیناسیون علیه بیماری زئونوز هاری، سگ های صاحبدار و نگهبان گله در روستاهای استان علیه بیماری هاری ایمن سازی می شوند و درهمین راستا در پنج ماهه اول سالجاری بیش از چهار هزار و ۳۰۰ قلاده سگ موجود در روستاهای استان بر علیه این بیماری مورد واکسیناسیون قرار گرفتند.

شریفی اظهار کرد: در بررسی آماری نسبت به مدت مشابه سال و افزایش ۵۳ درصدی واکسیناسیون علیه بیماری هاری، این افزایش مایه کوبی، سطح ایمنی گسترده تری در دام ها ایجاد می کند.

وی گفت: با توجه به ماهیت بهداشت عمومی و مشترک بودن بیماری هاری از دامداران و روستاییان درخواست می شود با اکیپ های مایه کوب دامپزشکی در برنامه واکسیناسیون علیه بیماری هاری همکاری کنند و ضمن رعایت اصول امنیت زیستی در دامداری ها از تماس سگها و سایر حیوانات حیات وحش با دامهای اهلی جلوگیری کنند.

بیماری هاری یک بیماری مشترک بین انسان و دام است که از نظر بهداشت عمومی از اهمیت زیادی برخوردار است.

هاری توسط ویروسی ایجاد می شود که بر سیستم عصبی مرکزی تأثیر گذاشته و التهاب مغز یکی از عوارض اصلی آن است. سگ‌های خانگی، گربه‌ها و خرگوش‌ها و حیوانات وحشی مانند راسوها ، راکون‌ها و خفاش‌ها می توانند این ویروس را از طریق گزش و خراش به انسان منتقل کنند. کلید مبارزه با ویروس پاسخ سریع است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha