۲ مرداد ۱۴۰۲، ۹:۳۴
کد خبرنگار: 1014
کد خبر: 85178931
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

فعالیت ۱۸ اکیپ نظارت بهداشتی و شرعی بر کشتار دام در البرز

کرج - ایرنا - مدیرکل دامپزشکی استان البرز گفت: ۱۸ اکیپ ثابت و سیار در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در اجرای طرح تشدید نظارت های بهداشتی و شرعی دامپزشکی فعال می شوند.

«غلامرضا توکلی» روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در آستانه فرا رسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی افزود: به منظور حفظ بهداشت عمومی جامعه و جلوگیری از انتشار بیماری های مشترک بین انسان و دام، اداره کل دامپزشکی استان البرز طرح تشدید نظارت های بهداشتی و شرعی دامپزشکی را بر دام زنده و گوشت قربانی شهروندان، خیرین و هیئت های عزاداری را همزمان با سراسر کشور اجرا می کند.

وی اظهار کرد: این طرح با حضور هفت اکیپ ثابت و ۱۱ اکیپ سیار، ۱۱ ناظر بهداشتی ، ۱۵ دکتر دامپزشک و ۱۸ بازرس بهداشت گوشت با نظارت بهداشتی و شرعی دامپزشکی استان البرز در راستای ارتقای سطح بهداشت عمومی و حفظ سلامت عزاداران، ساماندهی می شود.

توکلی از شهروندان خواست به منظور رعایت شرایط بهداشتی ، از کشتار دام در مکان های عمومی و جلوی دسته های عزادارای، به صورت جدی خودداری و کشتار فقط در کشتارگاه های دام زیر نظر دامپزشک انجام شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه کشتارگاه های دام استان در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی فعال می باشند، به شهروندان و عزاداران توصیه کرد هیئت های مذهبی ، خیرین و شهروندان دام خود را از میادین و مکان‌های مجاز عرضه دام زنده تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان البرز اضافه کرد: با توجه به امکان شیوع بیماری تب کریمه کنگو ، همه شهروندان و مسوولان هیات های مذهبی باید گوشت قربانی را پس از نگهداری به مدت حداقل ۲۴ ساعت در یخچال(دمای صفر تا چهار درجه) برای طبخ غذا استفاده کنند.

وی افزود: خیرین و شهروندان گرامی فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، مراتب را با سامانه پاسخگویی سراسری دامپزشکی به شماره ۱۵۱۲ در میان بگذارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha