۳۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۴۵
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85206282
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افتتاح و کلنگ زنی ۱۶ طرح عمرانی ورزشی در دزفول همزمان با هفته دولت

دزفول-ایرنا- رئیس اداره ورزش و جوانان دزفول با اشاره به طرح های ورزشی هفته دولت در این شهرستان گفت: ۱۶ طرح عمرانی ورزشی به ارزش بیش از یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال همزمان با هفته دولت در شهرستان دزفول افتتاح یا کلنگ زنی می‌شود.

خادمعلی تهذیبی روز سه شنبه با حضور در دفتر خبرگزاری ایرنا دزفول ضمن قدردانی از تلاش خبرنگاران در انعکاس اخبار دولت افزود: زمین چمن طبیعی روستای باغچه بان، زمین چمن مصنوعی روستای شهید کریمی، روستای کوثر و گاومیش آباد همزمان با هفته دولت در دزفول افتتاح و ساخت سالن ۲هزارو ۵۰۰ نفره، سالن تمرینی بانوان پارالمپیک، سالن تمرینی بانوان جنوب شهر، زمین چمن طبیعی روستای سیدعنایت، زمین چمن طبیعی بنوت پایین، روستای حمزه گمار، خوزینه باقر، حسن آقا و جاده تندرستی نیز کلنگ زنی خواهند شد.
وی با بیان اینکه عملیات تکمیل مجموعه های ورزشی شهر صفی آباد، میانرود و شهر امام در هفته دولت آغاز می‌شود، ادامه داد: برای راه اندازی زمین چمن طبیعی روستای باغچه بان ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات نفت هزینه شده و زمین چمن مصنوعی شهید کریمی از محل اعتبارات اداره کل زیرسازی و از محل بنیاد علوی تکمیل شد.
رئیس اداره ورزش و جوانان دزفول بیان کرد: برای راه اندازی زمین چمن مصنوعی روستای کوثر نیز ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات نفت هزینه شده ضمن اینکه رول چمن این زمین از محل اعتبارات بنیاد علوی تامین شده است.
وی مجموع اعتبار هزینه شده برای این سه زمین را ۸۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: همزمان با هفته دولت، ساخت سالن تمرینی اختصاصی پارالمپیک در استادیوم شهید مجدیان با ۲۵ میلیارد ریال اعتبار نفت کلنگ زنی می‌شود که اکنون در مرحله مناقصه است.
تهذیبی گفت: ساخت سالن تمرینی بانوان جنوب شهر دزفول در کوی ذوالفقار نیز همزمان با هفته دولت کلنگ زنی می‌شود.
وی با قدردانی از بخشداری‌ها و دهیاری‌های روستاهای سیدعنایت، بنوت پایین، حمزه گمار، خوزینه باقر و حسن آقا برای پیگیری تخصیص زمین برای چمن مصنوعی افزود: زمین‌های موردنظر اکنون در تملک اداره ورزش و جوانان هستند.
رئیس اداره ورزش و جوانان دزفول با اشاره به نقش پررنگ نماینده دزفول در اجرای طرح‌های عمرانی ورزشی اظهارکرد: با پیگیری نماینده دزفول، ۱۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل ورزشگاه مجدیان اختصاص یافت.
وی ضمن قدردانی از حمایت مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در اجرای طرح‌های دزفول افزود: تلاش زیادی برای تامین زیرساخت‌های ورزشی شهرستان دزفول انجام شده است البته هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.

سالن ۲هزار و ۵۰۰ نفره دزفول به صورت اصولی کلنگ زنی می‌شود

تهذیبی با تاکید بر اینکه دولت امکان اجرای تمام طرح‌ها ‌را ندارد و نیازمند مشارکت سایر نهادها و شرکت‌ها است، گفت: کلنگ زنی‌ها باید اصولی و قانونی انجام شوند چراکه کلنگ زنی‌های غیراصولی موجب بی‌اعتمادی به دولت می‌شوند.
وی افزود: برای کلنگ زنی سالن ۲هزار و ۵۰۰ نفره دزفول باید اول طرح، تعریف و زمین تملک می‌شد ولی متاسفانه در سال ۹۸ این سالن پیش از اقدامات اصولی یادشده کلنگ زنی شد و مشکلاتی به وجود آمد و طرح به مرحله اجرا در نیامد.
رئیس اداره ورزش و جوانان دزفول با اشاره به مشکلات کلنگ زنی غیراصولی طرح‌های عمرانی بیان کرد: مقرر شده دستگاه‌های اجرایی در زمینی هزینه کنند که در تملک آن دستگاه اجرایی باشند و سند تک برگ داشته باشند حال آنکه در کلنگ زنی سالن ۲ هزار و ۵۰۰ نفره، شهرداری و شورا برای تخصیص زمین زیر بار نرفتند و تمام تلاش‌ها بی‌نتیجه ماند.
وی افزود: ۵۵ میلیارد ریال در سال ۹۸ برای ساخت این سالن چندمنظوره اخذ شد که اگر آن زمان این اعتبار هزینه می‌شد، ممکن بود حدود ۴۰ درصد طرح پیش برود ولی اکنون با این مبلغ اقدام زیادی نمی‌توان انجام داد.

تهذیبی با تاکید بر اینکه ذیحسابان دستگاه‌های اجرایی به عنوان امین دولت‌ها باید مراحل قانونی را برای اجرای طرح‌های عمرانی طی کنند، بیان کرد: گرفتن زمین باید قبل از کلنگ زنی انجام می‌شد ولی شهرداری و شورا زمین موردنظر را تحویل ندادند.

وی افزود: از سال ۱۴۰۰ یک سال طول کشید تا با جلسات فراوان، زمینی دیگر به مساحت ۲ هکتار واقع در بلوار دانش و ۱۵ خرداد با گرفتن سند تک برگ در تملک اداره ورزش و جوانان قرار گیرد.
رئیس اداره ورزش و جوانان دزفول ضمن قدردانی از تلاش نماینده دزفول در تملک این زمین گفت: این ورزشگاه ۵۵ میلیارد ریال اعتبار از قبل داشت و اخیرا نیز نماینده دزفول ۵۰ میلیارد ریال دیگر از محل اعتبارات نفت برای ساخت آن جذب کرد.
وی ادامه داد: ۲۰۰ میلیارد ریال دیگر نیز با تلاش نماینده و فرماندار دزفول از محل اعتبارات استانی برای ساخت این ورزشگاه اخذ شد، این در حالی است که برای ساخت فاز نخست این ورزشگاه ۹۰۰ میلیارد ریال نیاز است.
تهذیبی با بیان اینکه پیمانکار این طرح نیز مشخص شده و در هفته دولت کلنگ زنی می‌شود، گفت: برای اجرای فاز نخست این سالن چند منظوره، ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که ۳۰۵ میلیارد ریال آن جذب شده است.
وی افزود: با وجود تورم، حدود چهار هزار میلیارد ریال برای ساخت کامل این سالن چند منظوره(شامل سالن فوتسال، بسکتبال و هندبال) نیاز است و با تکمیل آن امکان برگزاری مسابقات جهانی در شهرستان دزفول وجود دارد.

هیات‌های ورزشی شهرستان دزفول ساماندهی شدند
رئیس اداره ورزش و جوانان دزفول با اشاره به اقدامات انجام شده از سال ۱۴۰۰ تاکنون گفت: مسوولیت بنده در اوج کرونا و با وجود محدودیت‌ها آغاز شد و تلاش بر این بود هیات‌ها از حالت قائم به فرد خارج شوند به همین منظور ابلاغ شد که هر هیات ورزشی باید رییس، نایب رییس، دبیر، خزانه دار و مسوول بانوان داشته باشد و در قالب کمیته‌های مختلف فعالیت کند.
وی افزود: پس از آن کادرسازی در دستور کار قرار گرفت و آیین‌نامه‌های مالی و ورزشی قانونمند و ابلاغ شدند؛ برخی هیات‌ها رییس و برخی شرایط احراز ریاست نداشتند، برخی نیز مشکل مدرک تحصیلی داشتند.
تهذیبی با بیان اینکه حدود ۳۸ هیات از حدود ۴۸ هیات ورزشی دزفول در سال ۱۴۰۰ جابجا شدند، اظهارکرد: هیات‌های ورزشی، بازوان تخصصی ما هستند و اگر فعالیت گروهی نداشته باشند نمی‌توانند کاری از پیش ببرند؛ اکنون هیات‌ها استقلال دارند و فعالیت خود را دنبال می‌کنند.

افتتاح و کلنگ زنی ۱۱ طرح عمرانی ورزشی در دزفول همزمان با هفته دولت

افزون بر ۲۰۰ باشگاه ورزشی در دزفول فعال است
رئیس اداره ورزش و جوانان دزفول درخصوص فعالیت باشگاه‌های این شهرستان گفت: بیشتر باشگاه‌های خصوصی و دولتی دزفول پیش از این پروانه نداشتند این در حالی است که باشگاه‌ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند و مردم باید با اطمینان کامل فرزندان خود را در محیطی امن و ایمن قرار دهند تا درصورت بروز مشکل بتوان سریعتر نسبت به رفع آنها اقدام کرد.
وی افزود: باشگاه‌های ورزشی باید پروانه ورزشی داشته باشد تا مورد نظارت قرار گیرند و درصورت وجود ایرادات، مشکلات را رفع و خدمات ورزشی بهتری در اختیار شهروندان قرار دهند.
تهذیبی بیان کرد: حدود ۱۰۰ باشگاه ورزشی بدون مجوز در دزفول وجود داشت که تعدادی از آنها با تذکر، اقدام به کسب پروانه ورزشی کردند و عده‌ای به دلیل تمکین نکردن به دادستانی معرفی شدند و تذکراتی از طریق اداره نظارت بر اماکن عمومی به آنها داده شد.
وی ضمن قدردانی از حمایت دادستانی و امور اماکن در این خصوص افزود: عده‌ای نیز موضوع را جدی نگرفتند که پلمب شدند در واقع با بکارگیری ابزار تشویقی، تنبیهی و قوه قهریه باشگاه‌ها به سمت گرفتن پروانه ورزشی و فعالیت قانونمند سوق داده شدند.
رئیس اداره ورزش و جوانان دزفول با بیان اینکه حدود ۸۰ پروانه ورزشی صادر شده است، گفت: برای قانونمندکردن باشگاه‌های دزفول بار سنگینی به اداره ورزش و جوانان تحمیل شد ولی در حال حاضر، بیش از ۲۰۰ باشگاه مجوزدار در دزفول فعال است که در کل کشور بی‌سابقه است.
وی افزود: علاوه بر این، حدود ۱۰ باشگاه بدون مجوز نیز در دزفول وجود دارد که اقدامات قضایی برای آنها انجام شده است.
تهذیبی بر ضرورت کسب پروانه ورزشی برای باشگاه‌های شهرستان دزفول تاکید کرد و گفت: باشگاه‌ها درصورت گرفتن پروانه ورزشی می‌توانند از معافیت مالیاتی و تخفیف آب و برق بهره مند شوند.
وی افزود: فرآیند کسب پروانه ورزشی سخت نیست و در برخی موارد در طول یک ماه انجام شده است.

سرانه فضای ورزشی دزفول زیر استاندارد است
تهذیبی با یکی از بزرگترین نارضایتی‌های موجود در دزفول را کمبود زیرساخت‌ها عنوان و بیان کرد: حداقل استاندارد فضای ورزشی برای هر نفر یک مترمربع است حال آنکه سرانه فضای ورزشی شهرستان دزفول برای هر نفر کمتر از یک مترمربع است.

وی افزود: در واقع به رغم ساخت فضاهای ورزشی متعدد هنوز به حداقل استاندارد سرانه فضای ورزشی در شهرستان دزفول نرسیده‌ایم.
رئیس اداره ورزش و جوانان دزفول تاکید کرد: هر کوی و برزن باید یک چمن مصنوعی داشته باشد تا اهالی هر منطقه برای استفاده از فضای ورزشی مجبور به استفاده از وسیله نقلیه نباشند.
وی با قدردانی از حمایت شرکت شهید بهشتی وابسته به وزارت دفاع بابت اختصاص اعتبار برای تکمیل طرح ورزشی میانرود افزود: مشکلات زیادی در نقاط مختلف وجود دارد لذا اداره ورزش و جوانان از مشارکت و حمایت سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف در اجرای طرح‌های ورزشی استقبال می‌کند.
تهذیبی درخصوص استخر صفی آباد نیز گفت: ساخت این استخر سال‌ها قبل با اعتبارات ملی آغاز شد و در نشست اخیر نماینده دزفول با وزیر ورزش در اولویت طرح‌های عمرانی ورزشی شهرستان دزفول قرار گرفت.
وی افزود: اخذ اعتبار این استخر به علت قرارگرفتن در ردیف اعتبارات ملی زمان خورد؛ اعتبار این استخر از محل اعتبارات مالی سال ۱۴۰۲ تامین می‌شود که امیدواریم با اختصاص این اعتبار استخر موردنظر تکمیل شود.
رئیس اداره ورزش و جوانان دزفول اضافه کرد: تکمیل استخر صفی آباد و چند طرح دیگر در دستور کار قرار گرفته است که باید محل اعتبار برای آنها در نظر گرفته شود؛ محل اعتبار استخر صفی آباد درست نبود از طرف دیگر گستردگی کار در دزفول زیاد است و همین امر اجرای طرح‌ها را به تعویق می اندازد.
وی افزود: با پیگیری فرماندار دزفول، در سفر هیات دولت به این شهرستان رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز حضور داشت که تخصیص اعتبار برخی طرح‌ها در نشستی که برگزار شد، ۱۰۰ درصد شد.
تهذیبی اظهارکرد: در این نشست جذب ۲۰۰ میلیارد ریال اعتباری که از محل کمیته برنامه ریزی شهرستان دزفول برای ساخت ورزشگاه ۲هزارو ۵۰۰ نفره اختصاص یافته بود، ۱۰۰ درصد شد.

دزفول یک استان با امکانات و اختیارات یک شهرستان است
رئیس اداره ورزش و جوانان دزفول با اشاره به مشکلات این شهرستان گفت: شهرستان دزفول گستردگی یک استان و امکانات یک شهرستان را دارد که همین امر رسیدگی به مشکلات و اجرای طرح‌های عمرانی در نقاط مختلف را با مشکل مواجه کرده است.

وی به اقدامات فرهنگی اداره ورزش و جوانان دزفول اشاره کرد و افزود: کتاب‌های شهدای ورزشکار، شهدای سادات و شهدای جاویدالاثر بدون اعتبارات دولتی در دزفول چاپ شد که از باشگاه داران، پیشکسوتان و افرادی که برای تامین هزینه‌های مالی با اداره ورزش و جوانان همکاری داشتند، قدردانی می‌شود.

تهذیبی در ادامه با اشاره به حضور امیر قنبر زاده در اداره ورزش و جوانان دزفول اظهارکرد: حضور قنبرزاده در اداره ورزش و جوانان یک امداد غیبی بود و به رغم اینکه وی از شهرداری در این اداره مامور به خدمت شده است، فرای وقت اداری با خودروی شخصی خود در پیگیری امور و طرح‌های عمرانی ورزشی در نقاط مختلف شهرستان پیگیری و حضور موثری دارد.

وی با قدردانی ویژه از شهرداری و شورای شهر دزفول بابت همکاری جهت ماموریت ایشان به عنوان یک نیروی خوب و با تجربه به اداره ورزش و جوانان دزفول افزود: با توجه به توانمندی ایشان، وی را برای نمایندگی خبرگزاری برنا به استان پیشنهاد دادم که مورد موافقت قرار گرفت و حکم نامبرده صادر شد.
رئیس اداره ورزش و جوانان دزفول با بیان اینکه اکنون خبرگزاری برنا در شهرستان فعال است، بیان کرد: امیدوارم این خبرگزاری نیز بتواند نقش موثری در انعکاس اخبار شهرستان در سطح ملی ایفا کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha